اخبار بروجرد

فرمانده مرکز آموزش شهدای مهندسی بروجرد: یگان مهندسی ارتش نقش بسزایی در آزادسازی سوسنگرد داشت

روزهای بروجرد- فرمانده مرکز آموزش شهدای مهندسی بروجرد گفت: آزادسازی سوسنگرد برگ زرینی در تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است که نیروهای یگان مهندس نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی در این واقعه مهم داشتند.

سرهنگ عبدالعلی فریادی به مناسبت سالگرد آزادسازی سوسنگرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیروهای مهندسی ارتش با ساختن پل، موانع، راه و پاکسازی میادین مین نقش خود را در شکست حصر سوسنگرد ایفا کردند و در کنار رزمندگان اسلام و سایر نیروهای مسلح با تخصص خود این پیروزی را رقم زدند.

وی اظهار داشت: شکست حصر سوسنگرد با رشادت و جانفشانی رزمندگان اسلام، لبیک قاطعانه به ندای بنیانگذار انقلاب و فرماندهی مستقیم رهبر معظم انقلاب و شهیدان فلاحی و چمران در عملیات طریق القدس رقم خورد و لشکر ۹۲ زرهی، هوانیروز، توپخانه، نیروی هوایی و رزمندگان سپاه ضربات سنگینی بر ارتش بعث عراق وارد کردند.

وی بیان کرد: پیروزی های بزرگ رزمندگان اسلام در نتیجه ولایتمداری، رشادت و روحیه شهادت طلبی به دست آمد و امروز برای برون رفت از مشکلات به این روحیه و ترویج آن در جامعه به ویژه بین نسل جوان نیازمند هستیم.

 فرمانده مرکز آموزش شهدای مهندسی بروجرد گفت: نجات سوسنگرد از عملیات های ایران در دوران دفاع مقدس بود که ۲۶ آبان سال ۵۹ به صورت نیمه گسترده با فرماندهی مشترک انجام شد.

 

 

     

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close