اخبار ایران

جهانگیری: در شرایطی هستیم که اعتماد عمومی تنزل یافته/ شفاف با مردم حرف زدن مشکلات را حل می‌کند

روزهای بروجرد- معاون اول رئیس‌جمهور گفت: دی ماه امسال برای همه ایرانیانی که در گوشه گوشه این سرزمین یا در بیرون آن زندگی می‌کنند در دلهره شنیدن خبر‌های ناراحت کننده گذشت.

به گزارش «انتخاب»، اسحاق جهانگیری در سومین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: مراسم امسال با شرایط خاص در حال برگزاری است امسال در شرایط غم‌باری هستیم سخن در زبان من هم مانند هر ایرانی دیگر به راحتی جاری نمی‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: اگر حکم وظیفه اخلاق و ادب در قبال یادبود دو شخصیت مهم کشور یعنی آیت الله هاشمی و سردار سلیمانی نبود، در برابر حوادث و اتفاق‌هایی که این دو هفته افتاده است و مردم ایران را اندوهگین کرده است همچنان سکوت می‌کردم و به درون خود پناه می‌بردم و تنها با خدای خود در خلوت صحبت می‌کردم.

وی افزود: دی ماه امسال برای همه ایرانیانی که در گوشه گوشه این سرزمین یا در بیرون آن زندگی می‌کنند در دلهره شنیدن خبر‌های ناراحت کننده گذشت به طوریکه در ۱۳ دی ماه خبر شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که فرمانده‌ای شجاع، بزرگ و استراتژیت بود موجبات ناراحتی و تالم را فراهم آورد و پس از آن جان باختن ۶۹ نفر از هموطنانمان را داشتیم که در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی جان خودشان را از دست دادند.

مهمترین اظهارات جهانگیری به شرح زیر است:

بعد از ترور سردار سلیمانی حضور مردم به عنوان سرمایه افزایش پیدا کرد. افسوس که با شوک افتخارآفرینان میدان دانش بر اساس خطای انسانی و پنهان کردن این اتفاق در معرض تهدید قرار گرفت.

در مدیریت بحران اشتباهات زیادی رخ داد. باید ابعاد و پیاندهایش شناخته شود و با سرعت اصلاح شود.

در چنین شرایطی یاد برخی شخصیت‌ها و حتی حسرت نبودنشان احساس می‌شود. آیت‌الله هاشمی چنین نقشی داشت.

هاشمی روحانی خستگی‌ناپذیری بود که اگر آرمان‌هایش ادامه پیدا می‌کرد امروز شرایط اقتصادی کشور رشد داشت.

او حکمت، عزت و مصلحت را که قطب‌نمای سیاسی بود در شرایط فرامنطقه‌ای قرار داد.

چیزی که از او باقی ماند وفاست و این درس بزرگی برای کسانی است که دلسوز نظام‌اند.

در مقابل جفاها باید در صحنه ماند و نباید به دلیل جفا صحنه را ترک کرد

امروز بیش از همیشه کشور در زمینه سیاسی و اقتصادی گرفتار مشکلات است. کشور در شرایط حساس و خطیری است. در این چهل سال کشور هیچ‌وقت چالش‌های اخیر را با هم نداشته است.

رئیس‌جمهور آمریکا ترور یک شخصیت نظامی را در کشوری ثالث قبول کرده است. این تبعات زیادی برایش دارد. حتی دنبال کشتی‌های نفت ما افتاده و فروشش را رصد می‌کند.

متاسفانه در شرایطی هستیم که اعتماد عمومی تنزل یافته است. شلیک به هواپیما امنیت ملی و اعتماد را دچار خدشه کرده است.

به مردم اجازه بروز احساسات بدهیم و برای ترمیم اشتباه مسئولیت‌پذیر باشیم. شفاف با مردم حرف زدن مشکلات را حل می‌کند. باید دادگاه تشکیل شود تا افکار عمومی ببینند که موضوع بررسی شده است.

مسئولان فهمیدند افکار عمومی چیزی نیست که بتوان از آن عبور کرد و آن را نادیده گرفت. مردم به مسئولان این درس را دادند که زمان دروغ‌گویی گذشته است، اما نباید در عمیق‌ترین شرایط انصاف را کنار گذاشت

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close