لرستان

تجهیز مرکز آموزشی درمانی شهید مدنی خرم آباد به دستگاه سی تی آنژیو

روزهای بروجرد- رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکدستگاه “سی تی آنژیو” خریداری و در مرکز آموزشی درمانی شهید مدنی خرم آباد نصب می شود.

محمدرضا نیکبخت در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: مجوز خرید دستگاه آنژیوگرافی دوم مرکز آموزشی درمانی شهید مدنی خرم آباد و دستگاه “ام آر آی” مرکز آموزشی درمانی شهدای عشایر خرم آباد از محل هیات امنا ارزی صادر شده است.

وی به دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت تخصیص اعتبار حمایتی برای تکمیل چند پروژه در دست ساخت، در شهرستان های مختلف استان از جمله بلوک های زایمانی، مراکز اورژانس، مراکز غربالگری سرطان و شیمی درمانی اشاره کرد و گفت : همچنین دستور تخصیص اعتبار حمایتی برای تسریع روند ساخت بیمارستان “نیایش” خرم آباد، پرداخت معوقات پرسنل، پزشک خانواده و بدهی های دانشگاه از سوی وزیر بهداشت صادر شد.

نیکبخت با تاکید بر ضرورت نگهداری لوازم و تجهیزات بیمارستانی در استان، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بحث پرداخت کارانه پرستاران یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات به مردم استان گفت: «سی تی اسکن» بیمارستان عشایر خرم آباد با اعتبار یک میلیارد و ۳۷۳ میلیون تومان خریداری شد.

نیکبخت با تاکید بر اینکه اینکه چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید دستگاه «ام آر آی» بیمارستان بروجرد هزینه شده است، ادامه داد: همچنین ۹ میلیارد تومان برای خرید « سی تی آنژیو» بیمارستان شهید مدنی خرم آباد نیاز است که امیدواریم بانک‌ها در این رابطه تسهیلات لازم را پرداخت کنند.

وی اظهار داشت: در دهه فجر مرکز اورژانس بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد به مساحت پنج هزار متر مربع افتتاح خواهد شد.

نیکبخت افزود: در۶ ماه گذشته  ۲۰۰ پرستار در سطح استان جذب شده است، ۸۰ نفر دیگر در قالب آزمون به زودی جذب خواهیم کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۲میلیارد تومان به حوزه بهداشت و درمان مناطق سیلزده لرستان تخصیص یافت و به زودی پرداخت می شود.

وی بیان کرد: این میزان اعتبار جهت رفع مشکلات بهداشتی مناطق سیلزده استان در بخش بهداشت و درمان اختصاص یافته است.

وی گفت: در راستای تجهیز و به روز رسانی خدمات درمانی در این استان مجوز خرید چهار دستگاه دیالیز برای شبکه بهداشت و درمان سپید دشت با توجه به حضور متخصص داخلی در این شبکه صادر شده است.

وی اظهار داشت: تجهیزات بخش پیوند مرکز آموزشی درمانی شهدای عشایر در ۲ بخش ۵۰۰ میلیون تومانی پرداخت می شود و ۱۰ درصد مطالبات کموتراپی مرکز آموزشی شهید رحیمی، ۱۰ درصد کموتراپی بیمارستان آیت الله بروجردی، و ۱۰ درصد مرکز روان پزشکی مهر خرم آباد که تاکنون پرداخت نشده و مابه التفاوت ابتدای سال تاکنون به زودی به استان پرداخت می شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close