اخبار بروجرداخبار لرستان

عضویت در کتابخانه‌های عمومی لرستان در این سه روز رایگان شد

روزهای بروجرد– مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان گفت: عضویت در کتابخانه های استان از ۲۳ تا ۲۵ آبان ماه جاری رایگان است.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی لرستان سید سجاد راستخانه اعلام کرد: عضویت رایگان با مراجعه به پورتال و همچنین از طریق سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور امکان‌پذیر است.

او با اشاره به اهمیت هفته کتاب در کشور اظهار کرد: تلاش در عرصه دانش و فرهنگ با هدف تعالی و بالندگی جامعه، ارائه خدمات بهینه جهت تحقق رسالتِ الهی، پاسداشت ساحت کتاب و ترویج مطالعه از مهمترین دستاوردهای نهاد کتابخانه های عمومی کشور به عنوان طلایه دار عرصه کتاب و کتابخوانی است.

راستخانه با بیان اینکه جلسات متعددی با هدف برنامه‌ریزی جهت برگزاری هرچه بهتر هفته کتاب در استان برگزار شده است، افزود: سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه با شعار ملی «آینده خواندنی است» با برنامه های متنوع فرهنگی و فعالیت های کتاب محور همزمان با سراسر کشور در کتابخانه های عمومی لرستان نیز برگزار خواهد شد.

او گفت: پس از بررسی نظرات کارشناسان اداره کل، پیشنهادات روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها و بخشنامه های ابلاغی از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مصوب شد برنامه‌های پیشنهادی در سه سطح استانی، شهرستانی و کتابخانه‌ای اجرا شود.

او آیین تکریم مقام کتابداران و ترویج فرهنگ کتابخوانی را مهمترین برنامه این اداره کل در استان برشمرد و ادامه داد: این مراسم با حضور کتابداران، اهالی قلم، فعالان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، مسئولان، مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی، خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار خواهد شد.

راستخانه ادامه داد: در هر یک از شهرستان‌های استان نیز برگزاری برنامه‌های فرهنگی شاخص و کتاب محور از جمله معرفی، نقد و رونمایی، نمایشگاه کتاب، نشست های کتابخوان، جمع خوانی، قصه گویی و مسابقات نقاشی در دستور کار قرار گرفته است.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close