اخبار بروجرد

۴۰ درصد گوشت مرغ لرستان در بروجرد تولید می‌شود

روزهای بروجرد- معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: ۴۰ درصد گوشت مرغ لرستان در بروجرد تامین و تولید می‌شود و برای جلوگیری از کمبود آن باید برنامه‌ریزی صورت گیرد.

به گزارش ایرنا مجید منعمی در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان بروجرد که در فرمانداری برگزار شد، افزود: برای کنترل جوجه ریزی باید تدبیر کرد تا در ماه‌های آینده مشکلی ایجاد نشود، باید انحصار تولید مرغ در شهرستان شکسته شود قرار نیست چند تعاونی مادام العمر انحصار تولید مرغ را در دست داشته باشند.

وی اظهار داشت: با تنظیم گشت های نظارتی در بازار باید نظارت ها منسجم تر کنترل شود.

فرماندار بروجرد گفت: گشت های مشترک نباید در ساعت و روز  مشخص انجام شود، باید فضای ناامن برای متخلفان ایجاد شود، گزارشات تنظیم بازار باید به فرمانداری ارسالو نظارت ها باید مستمر صورت بگیرد.

منعمی افزود: امروز با جنگ اقتصادی و ترکیبی  روبرو هستیم، مدیران و مسوولان فرمانده‌هان جنگ اقتصادی و ترکیبی هستند، باید با مدل جنگ جهادی و کمبود امکانات کشور را اداره کنیم.

وی اظهار داشت: ضعف اطلاع رسانی در مدیران وجود دارد باید مردم دلگرم شوند، نظارت ها باید رسانه ای و تخلفات باید رسیدگی و به مردم اطلاع رسانی شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد گفت: در یک ماه گذشته ۱۸۵ هزار قطعه جوجه ریزی در شهرستان بروجرد توسط ۱۵۰ واحد مرغداری فعال انجام شده که این مقدار جوجه ریزی در ماه‌های گذشته حدود ۹۰۰ هزار قطعه بوده است.

جواد گودرزی افزود: چهار تعاونی مرغداران در شهرستان بروجرد تامین جوجه یکروزه و تامین نهاده را بر عهده دارند.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال ۳۰ هزار تن گندم در شهرستان برداشت شود، در این راستا  ۱۰ هزار تن بذر گندم در شهرستان تولید می شود، که در اختیار کشاورزان استان لرستان و کشوری قرار می گیرد.

سرپرست اداره صنعت، معدن تجارت بروجرد گفت: در یک ماهه جاری ۵۰ درصد ثبت تخلفات صنفی در بروجرد بیشتر شده است، و بیشترین تخلفات مربوط به صنوف گوشت و مرغ و آرد و نان است.

محمد کارگر فر افزود: با برنامه ریزی به عمل آمده در کنترل قیمت روغن موتور نیز به ثبات رسیده ایم، و در این راستا با شرکت های تولید روغن موتور رایزنی های لازم برای تامین روغن موتور انجام شده است.

معاون مجمع امور صنفی بروجرد گفت: ۱۱۵۰ مورد بازرسی اصناف در بروجرد صورت گرفته که ۵۱ پرونده به تعزیرات ارجاع داده شده است.

مسعود پیرهادی افزود: ۱۰۲ مورد گزارشات مردمی در بروجرد به مجمع امور صنفی داشته ایم که ۷۲ مورد بررسی و مختومه شده است و ۳۰ مورد در حال بررسی است.

رییس اداره تعزیرات حکومتی بروجرد گفت: بروجرد با توجه به جمعیت ۴۰۰ هزار نفری باید سه شعبه تعزیرات داشته باشد، حجم بالای ورودی پرونده باعث شده رسیدگی به پرونده ها کند شود.

صادق جوانمرد افزود: در عرضه روغن موتور خودرو در بازار کمبود وجود دارد، باید با شرکت های تولیدی روغن خودرو مکاتبه تا تامین شود.

وی اظهار داشت: هر هفته هشت واحد صنفی با نصب بنر در شهرستان بروجرد پلمب و گشت های مشترک به صورت منظم برای تنظیم و نظارت بر بازار اجرا می شود.

رییس اداره غله و خدمات بازرگانی بروجرد گفت: تاکنون ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است، پول گندم کشاورزان به روز به بانک ارجاع داده می شود و به نوبت پول گندم به کشاورزان داده می شود، پیش بینی می شود ۲۲ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

علی شاهرودی افزوذ: ۲ انبار کالاهای اساسی شامل برنج و شکر در بروجرد وجود دارد که در یکساله یک هزار و ۱۰۰ تن شکر و ۵۰۰ تن بروجرد توزیع شده است.

وی اظهار داشت: بیش از دو سوم نانوایی ها در شهرستان بروجرد به کارت خوان مجهز هستند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close