اخبار بروجردویژه ها

اجرای شبکه فاضلاب شهری بروجرد نیازمند ۱۶ میلیارد اعتبار است

روزهای بروجرد- اجرای شبکه فاضلاب شهری بروجرد در حال عملیاتی شدن است که با موانع زیادی مواجه شده و برای تکمیل آن به ۱۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش مهر، تأخیر در اجرای شبکه فاضلاب شهری بروجرد به دلیل کمبود اعتبارات و عدم هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های اجرایی شهرستان موضوعی است که این روزها به دغدغه‌ای جدی تبدیل شده تا مدیران ارشد نسبت به مسکوت ماندن پروژه در سطح شهر بروجرد عکس العمل نشان داده و معترض شوند.

حبیب اله حدادی مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان بروجرد در این رابطه گفت: طبق نص صریح قانون، تأمین آب شرب و تصفیه فاضلاب شهرستان بر عهده شرکت آب و فاضلاب بروجرد است.

وی افزود: ایجاد زیرساخت‌های اولیه و ارائه خدمات نیز طبق قانون از وظایف شرکت آب و فاضلاب است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان بروجرد با بیان اینکه تا کنون ۳۵ درصد شهروندان از خدمات بهداشتی دفع زباله برخوردار شده‌اند و بهره مندی دیگر شهروندان از این خدمات نیز نیازمند هماهنگی دیگر دستگاه‌های اجرایی بروجرد است، ادامه داد: در بخش تصفیه فاضلاب نسبت به مرکز استان یک نوع عقب ماندگی داریم.

حدادی اظهار داشت: منتظر جذب اعتبارات نمانده‌ایم و در حالی که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص دادند اما ۱۵ میلیارد تومان در این بخش هزینه کرده‌ایم.

وی افزود: مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به پیمانکاران ضمانت داده‌ایم که بابت آن روزانه ۸۰۰ هزار تومان خسارت پرداخت می‌کنیم چون نتوانسته‌ایم طبق قانون ۶ میلیارد تومان اعتبار را به صورت تهاتری پرداخت کنیم.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان بروجرد تاکید کرد: اگر جهشی در زمینه تخصیص اعتبارات رخ دهد می‌توانیم حرکتی انجام دهیم.

نمایندگان برای جذب اعتبارات لازم ورود کنند

حدادی افزود: از نمایندگان مجلس تقاضا داریم به این مسئله ورود پیدا کنند تا با طرح موضوع در مجلس این مهم را جهت جذب اعتبارات پی گیری کنند.

وی تصریح کرد: پای کار هستیم و تمامی موارد را پی گیری هم می‌کنیم تا بسیاری از مشکلات در زمینه وصل شدن شبکه فاضلاب بروجرد به تصفیه خانه برطرف شود اما واقعاً دست ما خالی است و بیشتر از این هم در توانمان نیست.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان بروجرد با بیان اینکه با راه اندازی تصفیه خانه بروجرد می‌توان پساب‌های زیادی را مدیریت کرد، ادامه داد: حفاری‌ها، اجرای آسفالت‌های زمانبر، هماهنگی‌های لازم با مدیران شهری و… از جمله مواردی است که مانع حفاری شرکت آب و فاضلاب به منظور اجرای عملیات شبکه فاضلاب شده است.

حدادی افزود: اگر بخش اعظم فاضلاب شهر را به تصفیه خانه وصل کنیم می‌توانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم.

به گفته وی، ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای شبکه فاضلاب شهری و وصل آن به تصفیه خانه فاضلاب بروجرد نیاز است که باید با همکاری و هماهنگی دیگر دستگاه‌های اجرایی این مهم اتفاق بیفتد.

مدیران شهری نسبت به اجرای عملیات شبکه فاضلاب بروجرد اهتمام داشته باشند

عبدالرحیم رحیمی فرماندار بروجرد نیز در این رابطه اظهار داشت: طرح‌های حیاتی مانند اجرای عملیات شبکه فاضلاب و یا راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب از جمله طرح‌هایی است که به بهداشت و سلامت مردم برمی گردد و مدیران شهری باید نسب به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

وی افزود: اجرای شبکه فاضلاب در بروجرد به کندی انجام می‌شود که کمبود اعتبارات و ناهماهنگی بین بخشی مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان از دلایل مهم آن بوده است.

فرماندار بروجرد تصریح کرد: شهرداری بروجرد باید نهایت همکاری در اجرای حفاری‌ها و آسفالت زودهنگام در سطح خیابان‌ها و کوچه را با شرکت آب و فاضلاب بروجرد داشته باشد.

رحیمی اظهار داشت: برای پیشبرد اجرای طرح شبکه فاضلاب بروجرد و متصل کردن آن به تصفیه خانه همه ارگان‌های خدمات رسان به ویژه شهرداری بروجرد برای حفاری‌ها و اجرای آسفالت از این پس با فرمانداری بروجرد هماهنگ عمل کنند.

وی تاکید کرد: از پیمانکار طرح باید تعهد گرفته شود چرا که با ادامه اجرای طرح حدود ۱۵ درصد از شهر مجدد زیر پوشش شبکه فاضلاب می‌رود.

فرماندار بروجرد یادآور شد: با اجرای شبکه فاضلاب شهری و راه اندازی تصفیه خانه بروجرد بیشتر مشکلات مردم از نظر زیست محیطی و بهداشتی حل می‌شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close