لرستان

هزینه تامین داروی “فاکتور هشت” بیماران لرستانی، بین ۱.۵ تا دو میلیارد تومان است

روزهای بروجرد– مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: هزینه تامین داروی “فاکتور هشت” بیماران لرستانی، در هر ماه بین ۱.۵ تا دو میلیارد تومان است.

فرهاد مومنی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سه ماهه اخیر با کمبود داروی فاکتور هشت برای بیماران استان مواجه بودیم که البته این موضوع تنها مختص به لرستان نبوده بلکه کمبود کشوری  است.

او اضافه کرد: در حال حاضر مشکل کمبود این دارو در لرستان حل شده است و به هر قیمتی توانستیم این موضوع را مدیریت و دارو را تامین کنیم.

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: وزارت بهداشت به ازای هر بیمار سهمیه دارو را تامین کرده و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی پس از خرید، روند تهیه این دارو را برای بیماران تسهیل کرده است.

مومنی افزود: این دارو هم‌اکنون در اختیار داروخانه‌های لرستان است و هر بیمار براساس نسخه پزشک می‌تواند آن را تهیه کند.

او بیان کرد: هزینه خرید داروی فاکتور هشت هر ماه برای بیماران بین ۱.۵ تا دو میلیارد تومان است که معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان آنها را خریداری و در اختیار بیماران قرار می‌دهد.

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه شرایط زندگی این بیماران عادی نیست و خیلی حساس هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه مصرف برخی از  بیماران مقطعی بالا می‌رود این امر سبب می‌شود که با کمبود دارو مواجه شویم.

مومنی گفت: از بیماران درخواست می‌کنیم همکاری لازم را با غذا و داروی استان داشته باشند و شرایط و سبک زندگی خود را به گونه‌ای مدیریت و تنظیم کنند که در تامین دارو با کمبود مواجه نشویم.

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close