لرستان

رشد ۱۴ درصدی تصادف فوتی در محورهای لرستان

روزهای بروجرد- فرمانده انتظامی لرستان از رشد ۱۴ درصدی تصادف فوتی در محورهای این استان خبر داد و گفت: در مجموع در کل تصادفات ۱۲ درصد کاهش داشته‌ایم.

به گزارش مهر، سردار حاجی محمد مهدیان نسب در مراسم آغاز طرح زمستانی دستگاه های خدمات رسان لرستان گفت: راهداری در دو سال گذشته بیش از ۱۸۰نقطه پرتصادف استان را اصلاح کرده که جای قدردانی دارد اما متاسفانه سیل بحران جدی برای راه ها ایجاد کرد.

وی با بیان‌اینکه همه دستگاه ها در سیل مردانه و با کمترین امکانات وارد شدند، افزود: کمک های بی نظیری پس از سیل در استان صورت گرفت و توفیقات امروز حاصل همدلی و هماهنگی همه دستگاه ها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و در سایه وجود رهبری است.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به هزینه های بسیار بالای مورد نیاز برای بازسازی جاده ها و جبران خسارت وارده به ویژه در محور خرم آباد- پلدختر گفت: با تلاش راهداری بخشی از محور پلدختر بازسازی و تردد در آن برقرار شده است اما شرایط خاص لرستان و کوهستانی بودن محورهای مواصلاتی آن با هیچ استانی قابل مقایسه نیست و نیازمند بودجه های کلان ملی است.

سردار مهدیان نسب با تاکید بر ضرورت ارتقاء سامانه های هوشمند جاده ای و فرهنگ سازی رانندگی ایمن گفت: در ۸ ماهه امسال در مجموع تصادفات استان ۱۲ درصد کاهش داشته ایم اما در بخش تصادفات فوتی ۱۴ درصد افزایش مشاهده می شود که نشان دهنده بالا بودن سرعت در جاده های استان است؛ البته یکی از دلایل این افزایش وجود خودروهای قاچاق بر یا به اصطلاح شوتی است است.

براساس این گزارش، عملیات رزمایش زمستانی همه ساله از آذر ماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close