لرستان

معمای معاونت سیاسی استاندار لرستان!

روزهای بروجرد- حدود ۵ ماه است که معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان با سرپرست اداره می‌شود و سیدموسی خادمی استاندار لرستان هنوز نتوانسته فردی را برای جانشینی حبیب‌اله خجسته‌پور انتخاب کند؛ این در حالی است که با نزدیک شدن به انتخابات وظایف این معاونت بیش از پیش حساس می‌شود.

به گزارش فارس، بهمن ۹۷ بود که حبیب‌الله خجسته پور به‌عنوان معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان منصوب شد تا از آن تاریخ انتخاب جانشین وی در قامت معاون استاندار لرستان مورد گمانه‌زنی باشد.

این معاونت چند صباحی بدون متصدی بود تا اینکه در روز ۱۳ اسفند ۹۷ سیدموسی خادمی در حکمی قاسم ولی‌زاده مدیرکل امور اجتماعی استانداری را با حفظ سمت به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری لرستان منصوب کرد.

حال با گذشت حدود ۴ ماه از انتصاب سرپرست، کماکان شاهد آن هستیم که گزینه قطعی برای این کرسی مشخص و معرفی نشده است.

این در حالی است که لرستان در این مدت بحران‌های مختلفی را پشت سر گذاشته و در عین حال انتخابات مجلس نزدیک می‌شویم و در این بین نقش معاون سیاسی به‌عنوان دبیر شورای تأمین استان و همچنین مسوول ساماندهی فرمانداران و بخشداران برای انتخابات پیش رو بسیار مهم و تأثیرگذار است.

از آنجایی که انجام این امور در کنار رسیدگی به مسائل بیش از ۱۵ کارگروه و کمیسیون نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و مدون است، لذا سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی شاید به دلیل تزلزل جایگاه نتواند به خوبی این اقدامات را پیش برد و برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد.

در این شرایط شاهد آن هستیم که استاندار کماکان در انتخاب معاون سیاسی که از اختیارات و وظایف اصلی وی محسوب می‌شود تعلل کرده و این موضوع هنوز به سرانجام نرسیده، به نحوی که مورد انتقاد بسیاری از سیاسیون قرار دارد.

در این بین تا کنون گمانه‌زنی‌های زیادی صورت گرفته و اشخاصی مانند نورمحمد فردی بیرانوند، جعفر طولابی، گودرز امیری، سیدمحمد موحدپور و چند فرد دیگر برای تصدی معاونت سیاسی و امنیتی استانداری لرستان مطرح شده‌اند، اما در هر صورت هیچ یک از این افراد از خادمی حکمی دریافت نکرده و به نظر می‌رسد فرد دیگر مانند عبدالرحیم رحیمی فرماندار بروجرد و شاید یک فرد غیربومی دیگر به‌عنوان معاون استاندار انتخاب شود.

در هر صورت انتخاب معاون سیاسی و امنیتی از سوی سیدموسی خادمی برای پایان دادن بلاتکلیفی این معاونت و پایان دادن گمانه‌زنی‌ها و پیشبرد امور بسیار اهمیت دارد کماینکه با توجه به وظایف حساسی که این معاونت دارد در صورت ادامه بلاتکلیفی آن بیش از هر کسی شخص استاندار متضرر خواهد شد چراکه مجبور خواهد بود بسیاری از امور را در نبود معاون، شخصاً پیگیری کند.

حال باید منتظر ماند و دید که خادمی چه زمانی به این وضعیت پایان داده و بخشی از انتقادات موجود در این زمینه را از دوش خود برخواهد داشت.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close