اخبار ایران

جزئیات استخدام ۴ گروه در آموزش و پرورش

روزهای بروجرد- معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از اعلام و ابلاغ شیوه نامه جذب معلمان حق‌التدریس، مربیان پیش دبستانی و نیرو‌های نهضتی در هفته جاری خبر داد.

علی الهیار ترکمن در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه آیین نامه جذب حق‌التدریسی‌ها و نیرو‌های نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش از سوی دولت تصویب شده و از سوی هیئت تطبیق قوانین دولت در مجلس نیز مورد تایید قرار گرفته است اظهار کرد: شیوه نامه مربوطه را در هفته جاری به ادارات کل استان‌ها ابلاغ می‌کنیم و وارد فرایند اجرا می‌شویم.

وی درباره مشمولان این مصوبه گفت: در قانون ۴ گروه هدف داریم؛ معلمان حق‌التدریس قبل از سال ۹۱، مربیان پیش دبستانی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و آموزش‌دهندگان مستمری که با نهضت سواد آموزی همکاری داشته‌اند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: برای دو گروه نهضتی‌ها، آزمونی برگزار می‌شود که شرط قانون است. آن‌ها بعد از قبولی در آزمون برای طی یک دوره آموزش مهارتی وارد دانشگاه فرهنگیان شده و سپس بکارگیری می‌شوند.

الهیار ادامه داد: حق‌التدریس‌ها و مربیان پیش دبستانی واجد شرایط بر اساس نیاز، جنس، رشته و مقطع تحصیلی نیز باید در دوره آموزشی یک ساله دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close