اخبار بروجردویژه ها

تولید روزانه ۲۰۰ تُن زباله در بروجرد/طرح تفکیک از مبدا اجرا می‌شود

روزهای بروجرد- شهردار بروجرد با بیان اینکه روزانه ۲۰۰ تُن زباله در بروجرد تولید می شود، گفت: طرح تفکیک زباله از مبدأ ظرف یک هفته آتی در این شهر اجرایی خواهد شد.

به گزارش مهر، رحیم جافری در اولین همایش تفکیک زباله از مبدأ و بازیافت پسماندها در سالن اجتماعات شهرداری مرکزی بروجرد با اشاره به اینکه روزانه ۲۰۰ تُن زباله در بروجرد تولید می شود،  اظهار داشت: در ایران به طور میانگین روزانه ۶۰۰ گرم تولید زباله داریم و این در حالی است که در بروجرد روزانه ۲۰۰ تن زباله تولید می شود.

وی تصریح کرد: روزانه برابر حجم این میزان زباله در بروجرد، از زمین هایی که قابلیت پاک دارند به زمین غیرقابل استفاده تبدیل می شود.

شهردار بروجرد ادامه داد: مشخص است با این میزان تولید زباله منابع زیرزمینی، خاک و محیط زیست را از بین می بریم.

جافری با اشاره به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در بروجرد، اظهار داشت: اجرای این طرح بهترین راهکار برای کاهش تولید زباله و بازگشت سرمایه به چرخه طبیعت است به طوری که برای اجرایی شدن طرح تفکیک زباله از مبدأ، شهر را به ۱۰ محله مختلف تقسیم بندی کرده ایم.

به گفته وی، این طرح از هفته آینده به صورت پایلوت در شهرک های بروجرد اجرا خواهد شد و برای هر محله ۲ کارشناس مروج در نظر گرفته ایم که با حضور در مساجد، مدارس، مهدکودک ها، اماکن عمومی و … آموزش لازم جهت اجرای طرح را به شهروندان ارائه می دهند.

شهردار بروجرد تاکید کرد: در هر محله ای، یک کیوسک جمع آوری زباله مستقر شده و مردم می توانند روزانه زباله های خود را به همین کیوسک تحویل دهند.

جافری با بیان اینکه بخشی از زباله های شهر با این برنامه جدا می شود، ادامه داد: در حال حاضر بدترین شیوه دفن زباله در لرستان انجام می شود که می طلبد مدیران، انجمن ها، سمن های حامی محیط زیست در رفع مشکلات همکاری های لازم را با یکدیگر داشته باشند.

وی یادآور شد: طرح تفکیک زباله از مبدأ در بروجرد با همکاری شهرداری و شرکت پایشگران سبز گستر در هفته آینده در شهرک مهرگان بروجرد به نمایندگی از دیگر محلات اجرا خواهد شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close