اخبار لرستان

بارش ۱۵۱ میلی‌متر باران در لرستان از ابتدای پاییز امسال

روزهای بروجرد- مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: میانگین بارش استان از اول مهر ۹۸ تا امروز ۱۵۱ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد کاهش و نسبت به بلند مدت ۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش مهر، بهروز مراد پور در جمع خبرنگاران از بارش های ۷۱ میلیمتری در بعضی از نقاط استان خبر داد و گفت: از بامداد روز جمعه ۱۵ آذر ۹۸ تا ساعت ۱۰ صبح روز یک شنبه ۱۷ آذر ۹۸ در ایستگاه هواشناسی پلدختر بارش ۶۰ میلی‌متری باران ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در رومشکان ۴۹.۰ میلی متر، در کوهدشت ۵۵.۴ میلی متر، در نورآباد ۶۰.۲ میلی متر، در سراب دوره ۷۰.۸ میلی متر، در الشتر ۶۵.۷ میلی متر باران باریده است، تصریح کرد: در خرم آباد ۶۴.۲ میلی متر باراش باران، در بروجرد ۵۴.۲ میلی متر، در دورود ۶۳.۶ میلی متر، در ازنا ۳۷.۶ میلی متر، در الیگودرز ۲۴.۲ میلی متر، در ایمان آباد ۵۵.۶ میلی متر، در سیلاخور ۶۲.۵ میلی متر، در سپیددشت ۶۷.۵ میلی متر و در شول آباد ۵۶.۷ میلی متر بارش باران ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی لرستان خاطرنشان کرد: در ایستگاه هواشناسی «ریمله» نیز ۴۳.۱ میلیمتر بارندگی ثبت شد که بیشترین مقدار بارش در ایستگاه هواشناسی شهر سراب دوره گزارش شده است.

مراد پور گفت: مقدار بارندگی سال زراعی ۹۹_۹۸ خرم آباد تا امروز ۱۶۳ میلیمتر است که نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد کاهش و نسبت به بلند مدت ۴۷ درصد افزایش نشان می دهد.

وی در خصوص بارندگی سال زراعی استان نیز  گفت: میانگین بارش استان از اول مهر ۹۸ تا امروز ۱۵۱ میلیمتر به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد کاهش و نسبت به بلند مدت ۸ درصد افزایش نشان می دهد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close