اخبار بروجرد

افتتاح انجمن صنایع دستی بروجرد

روزهای بروجرد- انجمن صنایع دستی و هنرهای سنتی بروجرد می‌تواند علاوه بر اینکه مقدمه‌ای برای رونق تولید در این عرصه باشد، جایگزین مناسبی برای راسته بازارهای قدیمی این شهر است

 رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بروجرد در افتتاح انجمن صنایع دستی بروجرد که  در سالن جلسات اداره ارشاد برگزار شد گفت: انجمن ها می توانند نقش راسته بازارهای قدیمی را داشته باشند و علاوه بر این، زمینه برای انتقال دانش ، آموزش و تولید در زمینه صنایع دستی است.

حجت اله یارمحمدی بیان کرد: بروجرد بعنوان شهری با قدمت تاریخی در زمینه صنایع دستی از گذشته دارای راسته بازارهای قدیمی بوده است که افرادی با همکاری و در نزدیکی همدیگر به فعالیت در یک رشته خاص می پرداختند.

یارمحمدی افزود: در شرایط کنونی  راه اندازی مکان هایی به این منظور هزینه بر باشد که راه اندازی انجمن ها می توان همان نقش را ایفا کند و بعبارتی جایگزین مناسبی برای راسته بازارهای قدیمی باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: معرفی بروجرد بعنوان شهر ملی ورشو سازی که ابتدای سال جاری صورت گرفت ، کاری اتفاقی نبود بلکه نتیجه کارهای پژوهشی و تلاش هایی که توسط معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی لرستان و با دعوت از کارشناسنان و ارزیابان وزارت مربوطه صورت گرفت.

وی افزود: معرفی بروجرد بعنوان شهر ملی ورشو سازی می تواند مقدمه ای برای ثبت جهانی آن باشد که راه اندازی و ایجاد تشکل های مردمی در زمینه صنایع دستی یکی از شرایط برای ثبت جهانی است .

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بروجرد یادآور شد: در یک زمان هایی حدود ۲۰۰ کارگاه ورشو سازی در بروجرد فعال بوده است که در هر کدام از آنها بین ۳ تا ۱۲ نفر مشغول به کار بودند امروزه اما این کارگاه ها بصورت متفرقه فعالیت می کنند و در یک جای واحد نیستند.

یارمحمدی گفت: بروجرد یکی از با استعداد ترین شهرهای کشور در زمینه صنایع دستی است و راه اندازی انجمن صنایع دستی نیز می تواند به هم افزایی اندیشه در این خصوص بی انجامد .

هم  اکنون ۵۲ رشته صنایع دستی در بروجرد فعال است که حدود ۱۰ هزار نفر نیز در رشته های مختلف مشغول به کار هستند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close