اخبار بروجردلرستان

ساخت پایگاه‌های امدادی در مسیر آزادراه بروجرد به خرم‌ آباد ضروری است

روزهای بروجرد- احداث پایگاه‌های امدادی در مسیر آزادراه خرم‌آباد به بروجرد که حدود یکماه پیش به بهره‌برداری رسیده با توجه به کوهستانی بودن در حوزه استان لرستان ضروری است.

به گزارش ایرنا، سه قطعه از آزاد راه خرم آباد – بروجرد – اراک به طول ۶۸ کیلومتر با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا حدود یک ماه است که به بهره برداری رسیده که برای ساخت آن ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

عملیات ساخت آزاد راه خرم آباد – بروجرد – اراک در چهار قطعه سال ۱۳۹۲ آغاز شد، طول قطعه اول آزادراه ۶۸ کیلومتر است، قطعه دوم ۱۳/۹ کیلومتر طول دارد، قطعه سوم ۳۳/۲ کیلومتر و طول قطعه چهارم هم ۱۹/۱ کیلومتر است. 

آزاد راه خرم آباد – بروجرد – اراک هشت هزار و ۴۲۸ متر تونل، ۲۹ دهنه پل بزرگ و کوچک، ۴۰۷ آب رو و همچنین ۱۲ هزار و ۵۱۰ متر دیوار حائل دارد، تونل پونه به طول ۶ هزار و ۴۰۰ متر به صورت رفت و برگشت نخستین تونل آزادراهی کشور است که سه خطه اجرا شده است. 

روان سازی ترافیک، کاهش طول مسیر، زمان سفر و مصرف سوخت، افزایش سرعت از ۸۰ به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت، جلوگیری از تداخل تردد شهری و برون شهری و رفع گره‌های ترافیکی از مزایای ساخت آزادراه خرم آباد _ بروجرد _ اراک است.

با توجه به اهمیت ساخت این آزادراه و تردد بی شمار خودروها متاسفانه تاکنون برای احداث پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر و اورژانس و پلیس هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

هنوز یک ماه بیشتر از افتتاح آزاد راه نگذشته است که ۲ مورد حادثه رانندگی با بیش از هشت مصدوم و ۲ کشته رخ داده است.

رییس جمعیت هلال احمر بروجرد گفت: پیرو پیگیری های مکرر در خصوص احداث پایگاه سوم امداد و نجات جاده ای در آزادراه بروجرد به خرم آباد که مجوز آن چند سال است گرفته شده است ولی متاسفانه هیچ اعتباری نداشته برای آن تخصیص داده نشده است.

محمد کرمی افزود: با توجه به افتتاح آزاد راه و دستور مستقیم استاندار لرستان به مدیران قرارگاه خاتم که متوالی احداث پایگاه امداد و نجات است ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: هم اکنون حوادث جاده ای آزاد راه در حوزه استحفاظی بروجرد توسط پایگاه امداد و نجات سلمان یا زالیان انجام می شود که رسیدن به موقع امداد گران به حوادث ممکن است زمان بیشتری را سپری کند.

فرمانده پلیس راه شهرستان بروجرد گفت: آزاد راه بروجرد به خرم آباد توسط پلیس آزاد راه بررسی و کنترل می شود، ساختمان پلیس آزاد راه در ابتدا و انتهای مسیر ساخته شده ولی تجهیز نشده است و به صورت خودرویی و سیار مسیر کنترل می شود.

سرهنگ عبدالرحمن حقیقی افزود: آزاد راه بروجرد به خرم آباد در حال ایمن سازی است و هیچ راه فرعی نباید وارد آزاد راه شود، به مرور زمان مسائل ایمنی در حال رفع است.

وی اظهار داشت: با توجه به حوادثی که در اوایل افتتاح این آزاد راه اتفاق افتاده است ضروری است که سریعتر پایگاه‌های امداد و نجات جاده ای و پلیس تکمیل و راه اندازی شوند.

آزاد راه بروجرد به خرم آباد یک طرح ملی که بخشی از کریدور آزادراهی شمال به جنوب کشور محسوب می‌شود که بندر انزلی را به بندر بوشهر و بندر امام خمینی متصل می‌کند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close