اخبار بروجردویژه ها

امنیت ملی و غذایی کشور در گرو جنگل‌های زاگرس است

روزهای بروجرد- سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: وجود زاگرس بسیار اهمیت دارد چراکه امنیت ملی و غذایی کشور در گرو آن است.

عباسعلی نوبخت، در دیدار با رئیس‌کل دادگستری لرستان، اظهار کرد: ۱۶۵ میلیون هکتار مساحت کل کشور است که ۱۳۷ میلیون از آن را اراضی ملی تشکیل می‌دهد که از این مقدار نیز ۱۲۵ میلیون هکتار در قلمرو فرسایش آبی و حدود ۳۶ میلیون هکتار از آن در قلمرو فرسایش بادی است.

وی با اشاره به اینکه جنگل‌های زاگرس می‌توانند شش میلیارد مترمکعب آب را تولید کنند، عنوان کرد: نظرات دستگاه قضا در نحوه رسیدگی به پرونده‌ها به حدی اهمیت دارد که به جرأت می‌توان گفت این نظرات، در بحث امنیت ملی و غذایی کارساز است.

در ادامه شیرزاد نجفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، به قاچاق چوب و زغال اشاره کرد و افزود: انتظار داریم دستگاه قضا کما فی سابق در این معقوله‌ها و برخورد با متخلفین حوزه چوب و زغال یاری رسان منابع طبیعی باشد.

وی به اسناد صادره در پیرامام الیگودرز گریزی زد و تصریح کرد: از دستگاه قضا تقاضا داریم که اسناد صادره را باطل و این جنگل‌های بکر که مورد تعارض واقع شده است را آزاد کند.

 در ادامه رزم، رئیس کل دادگستری لرستان به برگزاری منظم جلسات حقوق بیت‌المال اشاره و افزود: در سال‌های گذشته تاکنون اراضی قابل توجهی رفع تصرف شده که این نشان از همکاری دو جانبه دستگاه قضا و منابع طبیعی است، هر چند تردید نداشته باشید که دستگاه قضا با جدیت از منابع ملی صیانت خواهد کرد.

وی با تمجید از مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: اجرای عملیات‌های آبخیزداری، جلوگیری از حریق، احداث پاسگاه‌های حفاظتی، پیگیری جهت رفع تداخلات و… از جمله کارهایی است که به جد در منابع طبیعی لرستان دنبال می‌شود.

رزم اضافه کرد: حساسیت‌های وجودی جنگل و بحث زیست محیطی بسیار مهم است، به همین منظور دستگاه قضا با افرادی که قصد تعارض به اراضی ملی را داشته باشند با قاطعیت برخورد قانونی بعمل خواهد آورد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close