اخبار بروجرد

اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس ۱۴۰۲ در بروجرد

روزهای بروجرد- رییس ستاد انتخابات لرستان گفت: معترضان به نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت نظارت می‌توانند از ۱۷ دی به مدت سه روز به ثبت اعتراض اقدام کنند.

 

احسان یاوری افزود: از مجموع ۵۶۹ داوطلبی که از حوزه انتخابیه استان لرستان ثبت نام نهایی را انجام داده بودند صلاحیت ۲۸۴ نامزد برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و تصدی ۹ کرسی نمایندگی این استان از سوی هیئت نظارت شورای نگهبان تائید شد.

احسان یاوری با اشاره به اینکه نامزد‌های تائید صلاحیت شده در سراسر استان ۵۰ درصد از مجموع داوطلبان ثبت نام شده در استان را تشکیل می‌دهند افزود: صلاحیت ۱۹۵ داوطلب معادل ۳۴ درصد کل ثبت نام‌شدگان نیز از سوی هیئت نظارت استان تائید نشده است.

یاوری با بیان اینکه ۳۴ داوطلب معادل ۶ درصد ثبت نام‌شدگان نیز فاقد شرایط ثبت نام بوده‌اند افزود: اصول ثبت‌نام از سوی این داوطلبان تکمیل نشده و ۵۶ داوطلب نیز یا انصراف داده و یا اعتراضی نداشته‌اند.

رییس ستاد انتخابات لرستان اعلام کرد: برابر قانون فرآیند ابلاغ نتایج به داوطلبان از سوی فرمانداران، با ذکر مستند قانونی، در بازه زمانی ۱۵ و ۱۶ دی در حال انجام است.

او افزود: داوطلبانی که عدم تائید صلاحیت دریافت کرده باشند می‌توانند در فاصله روز‌های ۱۷ تا ۱۹ دی اعتراض خود را به صورت الکترونیکی در پنجره واحد انتخابات وزارت کشور ثبت کنند سپس شورای نگهبان به مدت یک ماه یعنی تا ۱۹ بهمن فرصت بررسی خواهد داشت.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در ۱۱ اسفند امسال برگزار می‌شود.

اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان در حوزه انتخابیه شهرستان بروجرد بدین شرح است:

تگ ها

مقالات مشابه

6 thoughts on “اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس ۱۴۰۲ در بروجرد”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close