اخبار بروجرد

نشست هم اندیشی مدیرکل محیط زیست با سمن های زیست محیطی بروجرد

روزهای بروجرد- نشست سمن های محیط زیستی شهرستان بروجرد با مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان و مسئولان محیط زیست بروجرد در این شهرستان برگزار گردید.

به گزارش خبرآنلاین، سازمانهای مردم نهاد محیط زیستی شهرستان بروجرد در نشستی با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان مسائل و چالشهای زیست محیطی این شهرستان را بررسی  و در این خصوص به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این نشست صمیمی که به میزبانی فعالین و انجمن های زیست محیطی شهرستان بروجرد برگزار گردید، ابتدا نمایندگان تشکل های زیست محیطی مسائل، موضوعات و دغدغه های زیست محیطی مربوط به حوزه این شهرستان را بصورت کامل بیان و  مطالبات خود را در این خصوص مطرح نمودند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در ادامه این نشست ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این نشست صمیمی گفت: چالشهای زیست محیطی که امروزه با آنها دست به گریبان هستیم بخاطر بی مهری هایی بوده که در گذشته نسبت به محیط زیست صورت گرفته و امروزه ما با خشم طبیعت روبرو هستیم ولی هنوز هم جای امیدواری هست، چون که آگاهی مردم نسبت به گذشته افزایش یافته و حساسیت و دغدغه آنها نسبت به مسائل زیست محیطی بالا رفته است و تجربه نشان داده هرکجا که مشارکت مردمی بوده و مردم پای کار بوده اند توانسه اند مشکلات را پشت سر بگذارند و نتایج خوبی بگیرند.

مهراد فتحی بیرانوند گفت: بنا بر نشستی که با اعضای شورای هماهنگی سمن های محیط زیستی استان داشته ایم مقرر شد که نسشت هایی با فعالین و انجمن های زیست محیطی در سطح همه شهرستانهای استان با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان برگزار گردد تا مسایل را بصورت ریزتر و دقیق تری مورد بررسی و پایش قرار داده و  نتایج بهتر و ملموس تری از این جلسات گرفته شود.

افراد جامعه در قبال محیط زیست مسئول هستند

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: مهمترین عامل در حفاظت از محیط زیست آموزش و ترویج فرهنگ زیست محیطی است وباید این فرهنگ به تمام اقشار مردم تسری پیدا کند تا تک تک افراد جامعه در قبال محیط زیست احساس مسئولیت کنند.

فتحی بیرانوند عوامل مختلفی همچون عدم رعایت حقابه ها، برداشت بی رویه آب، سد سازی های بدون مطالعه و نیز نبود برنامه ریزی جهت مدیریت صحیح و اصولی تالابها را ازاصلی ترین دلایل نابودی تالابها در کشور دانست.

وی درپاسخ به سوالی مربوط به اقدامات صورت گرفته در خصوص تالاب بیشه دالان بروجرد گفت: تالابها به عنوان یکی از مهمترین و موثرترین اکوسیستمها در جهت حفظ تنوع زیستی و تعدیل آب و هوا همواره مورد توجه سازمان حفاظت محیط زیست بوده و در همین راستا اداره کل حفاظت محیط زیست استان با انجام مطالعات مدون برای تالابهای استان به خصوص تالاب بیشه دالان بروجرد و تلاش برای واگذاری مالکیت اراضی تالاب  بیشه دالان  به محیط زیست ، انجام طرح مدیریت زیست بومی تالابها و نیز اخذ اعتبار جهت احداث یک باب پاسگاه در این منطقه گامهای اولیه را در جهت احیاء این اکوسیستم منحصر به فرد برداشته است.

ایشان با اشاره به صراحت  قانون مدیریت پسماند و برنامه پنجم توسعه در خصوص پسماندهای شهری اظهار داشت: بر اساس قوانین درشهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، باید بحثهای تفکیک از مبدا، بازیافت و درنهایت دفع اصولی زباله ها توسط شهرداری ها انجام گیرد بر اساس همین قانون شهرداری های بروجرد و خرم آباد باید در راستای انجام این امر تلاش بیشتری داشته باشند.

ضرورت بی خطرسازی زباله های بیمارستانی و عفونی

فتحی بیرانوند با اشاره به حساسیت زباله های بیمارستانی و عفونی گفت: تمام مطبها، کلینیک ها و مراکز تولید این زباله ها باید نسبت به بی خطر سازی این زباله ها اقدام کنند در غیر اینصورت بر طبق قوانین مدیریت پسماند با آنها برخورد خواهد شد.

ایشان خدمت به مردم را اصلی ترین وظیفه دستگاههای دولتی دانست و عنوان نمود مردم ولی نعمتان مسئولان هستند و ما باید تمام توان خود را در خدمت رسانی بی منت به آنها بکار بندیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گفت:  با حمایت و همکاری دستگاه قضا در استان دارای ۹ شعبه ویژه محیط زیست در دادگستری های سطح  استان میباشیم  که این امر در کنار ساخت حدود ۱۱ پاسگاه محیط بانی و تلاش محیط بانان فداکار، ضریب حفاظتی مناطق تحت مدیریت و آزاد استان را بطور چشمگیری افزایش داده است.

در پایان این مراسم از طرف تشکلهای زیست محیطی شهرستان بروجرد از مهرداد فتحی بیرانوند مدیر کل  حفاظت محیط زیست لرستان به  پاس تلاشها و فعالیتهای شبانه روزی جهت حفظ و حراست محیط زیست در استان لرستان تقدیر بعمل آمد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close