لرستان

یک ریال اعتبار به بناهای تاریخی آسیب‌دیده از سیل لرستان اختصاص نیافته است

روزهای بروجرد- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: تاکنون حتی یک ریال از اعتبارات اختصاص یافته به بناهای آسیب‌دیده از سیل لرستان اختصاص نیافته است.

به گزارش فارس، سید امین قاسمی در حاشیه حضور در بروجرد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون حتی یک ریال از اعتبارات مصوب برای مرمت بناهای تاریخی که در جریان سیل امسال خسارت دیده‌اند، پرداخت نشده است.

وی با اشاره به آسیب‌های وارده به برخی از پل‌ها و بسیاری از ساختمان‌ها و بناهای موجود در بافت‌های تاریخی شهرستان‌های بروجرد و خرم‌آباد عنوان کرد: به رغم اعتبارات برآورد شده ۵۷ میلیارد تومانی به منظور جبران خسارات ناشی از سیل به بناهای تاریخی استان ا،ما تاکنون هیچ اعتباری برای این منظور تخصیص نیافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان تاکید کرد: با این وجود یک سری اقدامات اضطراری روی پل‌ها و خانه‌های تاریخی آسیب‌دیده از سیل انجام شده است.

قاسمی البته احیاء و مرمت همه بناهای تاریخی آسیب‌دیده را در گرو تخصیص و تامین همه اعتبار ۵۷ میلیارد تومانی یاد شده دانست.

وی در خصوص میزان اعتبار مورد نیاز برای مرمت بناهای تاریخی آسیب‌دیده از سیل گفت: مرمت برخی بناها با تأمین اعتبارات چند میلیون تومانی محقق می‌شود، اما برخی دیگر برای مرمت به اعتبارات چند میلیارد تومانی نیاز دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به اینکه در جریان سیل اخیر امسال هیچ اثر تاریخی به طور کامل تخریب نشده‌ است، افزود: میانگین خسارت وارده به دیگر آثار بین صفر تا ۵۰ درصد است.

قاسمی تصریح کرد: به هر حال با تامین اعتبار مورد نیاز برای مرمت آثار تاریخی اولویت با پل‌های تاریخی و بافت تاریخی شهرستان بروجرد است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close