اخبار بروجردویژه ها

نابسامانی ترافیکی در بروجرد و چند پیشنهاد

روزهای بروجرد- یکی از معضلات بروجرد که در یک سال گذشته به شدت به وضعیت هشدار نزدیک می شود ترافیک سنگین و لزوم ارائه برنامه ریزی مناسب جهت انضباط ترافیکی است.

وضعیتی که با وجود تلاش های شبانه روزی پلیس راهنمایی و رانندگی اما همچنان با افزایش روز به روز تعداد خودروها و گنجایش محدود خیابان های شهر حس نارضایتی شهروندان را تشدید می کند.

در این میان برخی رانندگان بی پروا هم هر جا که می توانند توقف و خودرو را پارک و به راحتی سد معبر کنند.

 در این باره فرمانداری به عنوان رییس شورای ترافیک می تواند نقش موثرتری ایفا کند و با ایجاد هماهنگی بیشتر در بین راهنمایی و رانندگی بروجرد و شهرداری جهت ایجاد ترافیکی روان و معقول عمل نماید.

پیشنهاد ها:

نظم دهی گاری ها و وانت بار ها در میدان راهنمایی رانندگی، میدان رازان، چهار راه معلم، میدان امام حسین و میدان کوروش

کنترل و نظارت مداوم و موثر پلیس در خیابان ها بویژه سید مصطفی، بحرالعلوم و شهدا

کنترل مداوم سرعت در کمربندی بروجرد

احداث کمربندی جدید در بروجرد

ایجاد بریدگی در خیابان شهید بهشتی مقابل خیابان زرپرور جهت دسترسی سهل تر به خیابان تختی و نصب تابلوی راهنمایی که موجب کاهش بار ترافیکی خیابان پدافند می گردد .

نصب چراغ راهنمائی و رانندگی در میدان یادبود

ایجاد طرح ترافیک در ساعات شلوع در خیابان های صفا و شهدا

تغییر مسیر ترافیک اتوبوس های خط واحد، مسیر جایگزین از خیابان سید مصطفی و بحر العلوم به مسیر بلوار شهرداری – ۴۵ متری بسیج میدان راهنمائی (منطقه کم بر خوردار )به واقع ظرفیت خیابان های سید مصطفی و بحرالعلوم توان ترافیک اتوبوس را ندارد .

تبدیل ساختمان قدیم راهنمائی و رانندگی به پایانه مسافربری درون شهری .

ایجاد خط جدید اتوبوس از شهرک اندیشه و قلعه حاتم به دادگستری، بیمارستان کوثر، ترمینال بروجرد، مراکز آموزش عالی مسیر و در نهایت میدان آیت اله بروجردی

تغییر ایستگاه های تاکسی خط پادگان و ترمینال از میدان رازان به میدان توحید (کوروش )

ایجاد شرایط مناسب توسط اداره بهداشت و شهرداری جهت سرمایه گزاری در زمینه ایجاد ساختمان پزشکان در جوار بیمارستان آیت اله العظمی بروجردی ،عدم مجوز احداث مراکز درمانی و ساختمان پزشکان در خیابان شهدا .

پیاده راه سازی خیابان جعفری و آغاز آزادسازی حریم مسجد تاریخی جامع بروجرد

این پیشنهادات می تواند در شورای ترافیک شهرستان مطرح و چکش کاری شود. به هر روی عدم اجرای طرح مناسب ترافیکی با ادامه روند کنونی نارضایتی های بیشتری را برای شهروندان به وجود خواهد آورد.

در پایان با توجه به گستردگی شهر بروجرد و معضل روزافزون ترافیکی و کمبود نیرو و تجهیزات پلیس راهنمایی و رانندگی ضروری است مسئولان مربوطه نسبت به توجیه مقامات استانی و کشوری مبنی بر افزایش نیرو و تجهیزات پلیس راهور بروجرد اقدام و پیگیری نمایند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close