اخبار بروجردویژه ها

معاون وزارت میراث فرهنگی: ورشو بروجرد قابلیت جهانی شدن دارد

روزهای بروجرد- معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ورشو بروجرد، قابلیت جهانی شدن دارد و هنری منحصر به فرد است.

به گزارش ایرنا پویا محمودیان در سفر به بروجرد و دیدن خانه تاریخی افتخار الاسلام در جمع خبرنگاران افزود: ورشو یکی از هنرهای منحصر به فرد کشور محسوب می شود که امسال بروجرد به عنوان شهر ملی ورشو معرفی شده است.

وی اضافه کرد: برای این که بروجرد به عنوان شهر جهانی ورشو معرفی شود نیازمند زیرساخت هایی است که امروز تلاش شد تا در سفر به بروجرد بررسی های لازم از این رشته هنری از تولید تا فروش صورت گیرد.

محمودیان با اشاره به ارتقای صنعت ورشو در بروجرد گفت: بعد از بررسی ها و اقدامات لازم که باید صورت گیرد، در آینده پرونده بروجرد برای این که به عنوان شهر جهانی ورشو ثبت شود را به شورای جهانی ارائه خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: مواد اولیه ورشو یکی از ضروریات و نیازمندیهای این رشته هنری است از این رو قرار بود که برای تامین مواد اولیه ورشو، کارخانه ای در بروجرد راه اندازی شود و در همین راستا بررسی های لازم برای سرعت بخشیدن به کار انجام شود.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ورشو یکی از هنرهای دستی منحصر به فرد است که سابقه این هنر طولانی است و از این هنر می توان در جهت ارتقای جایگاه اقتصادی صنایع دستی کشور بهره برد.

محمودیان تعداد رشته های هنری را ۲۹۵ رشته اعلام کرد و افزود: برخی از رشته های صنایع دستی منحصر به فرد بوده و تنها مختص این کشور است اما برخی از رشته ها با هنرهای کشورهای دیگر مشترک هستند اما دارا بودن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای صنایع دستی الزامی است.

وی با اشاره به این که در سیل امسال تعدادی از کسب و کار صنایع دستی و مشاغل خانگی دچار آسیب شدند، افزود: پیگیری های لازم برای جذب اعتبارات در حال انجام است اما پرداخت خسارت های کشاورزی و دامی در بحث سیل در اولویت قرار دارد اما به این معنا نیست که پرداخت خسارت  در حوزه های دیگر مغفول مانده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close