اخبار لرستان

فعالیت ۸ مرکز شبانه‌روزی نگهداری از کودک در لرستان

روزهای بروجرد- مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: هشت مرکز شبانه‌روزی نگهداری از کودک در استان فعالیت می‌کند.

به گزارش ایلنا، فاطمه‌زهرا توکلی در جلسه ارتقاء آگاهی حقوقی زوجین متقاضی فرزندخواندگی که با حضور قضات دادگستری و خانواده‌ها با هدف ارتقاء آگاهی‌های حقوقی و آشنایی با مسئولیت خطیر شرعی، اخلاقی و تربیتی برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بهزیستی متولی امور آسیب دیدگان جامعه است.

وی‌تصریح‌کرد: سازمان در چهارگروه زنان،کودکان، معلولین و سالمندان‌ خدمات خود را ارائه می‌دهد که حساس‌ترین‌ و آسیب‌پذیرترین گروه در بین این گروه‌ها کودکان هستند.

مدیرکل بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: از نگاه دیگر این کودکان آینده‌سازان این کشور هستند و متاسفانه به هر دلیلی بخشی از این کودکان که در این سرزمین به دنیا می‌آیند از داشتن پدر و مادر محروم هستند، گاهی وقت‌ها این فقدان فقط فیزیکی یا فقدان معنوی و روانی است.

توکلی اضافه کرد: خدماتی که در سازمان برای کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست انجام می‌شود در فاز اول نگهداری و مراقبت به منظور جلوگیری از ورود آسیب‌های جدی به آنها است چون شرع و منطق اجازه نمی‌دهد که هر کودکی به هر دلیلی از داشتن پدر و مادر و خانواده موثر محروم هست به حال خودش رها باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر در استان هشت مرکز شبانه روزی وجود دارد که از این تعداد هفت مرکز به شکل غیردولتی و با مشارکت بخش خصوصی اداره می‌شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان ادامه داد: یک مرکز دولتی وجود دارد که شیرخوارگاه است و ۵۴۰ کودک نیز نزد اقوام درجه یک تحت عنوان امدادبگیر تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

توکلی عنوان کرد: تلاش ما این است که این کودکان در شرایط مطلوبی بزرگ شوند و سازمان بتواند به نحوی آن خلاء را پر کند اما یک واقعیت است که هیچ مرکزی در بهترین شرایط نمی‌تواند جایگزین خانواده باشد و خلاء مهر و محبت پدر و مادر را برای کودک جبران کند.

وی با بیان اینکه نقش خانواده در پرورش افراد بسیار موثر و غیرقابل انکار است، افزود: نهایت دقت را در واگذاری کودک انجام می‌دهیم.

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “فعالیت ۸ مرکز شبانه‌روزی نگهداری از کودک در لرستان”

  1. سلام بنده سال۸۶-۸۵سهام عدالت گرفتم وازاواسط سال۹۷مددجوی بهریستی لرستان شهرستان بروجردشدم چطورمی شودسهام عدالتم رامددجویی کنم. ممنون

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close