اخبار بروجرد

فرماندار بروجرد: چند بند خاکی در روستاهای شهرستان در حال ساخت است

روزهای بروجرد- فرماندار بروجرد گفت: چند بند خاکی در روستاهای بروجرد در حال احداث است.

به گزارش فارس، عبدالرحیم رحیمی در آیین بهره‌برداری از بند خاکی روستای انگشته این شهرستان اظهار کرد: احداث چند بند خاکی در بروجرد در دستور کار قرار داشته و روند اجرایی آن‌ها در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در احداث بندهای خاکی اهداف مختلفی دنبال می‌شود، عنوان کرد: جلوگیری از فرسایش خاک، مهار روان‌آب و جلوگیری از ایجاد سیلاب در زمان وقوع بارش‌ از جمله این اهداف است.

فرماندار بروجرد بیان کرد: در کنار اهداف یاد شده می‌کوشیم احداث پروژه‌های آبخیزداری و بندهای خاکی منافعی را برای روستاییان منطقه به همراه داشته و در مواری مانند آبیاری اراضی کشاورزی و باغی کاربرد داشته باشد.

رحیمی در خصوص بند خاکی روستای انگشته عنوان کرد: اجرای این پروژه آن هم در بازه زمانی یک ساله از ویژگی‌های خوب آن است.

وی در پاسخ به مطالبات روستاییان منطقه در خصوص ایجاد فلکه و لوله‌گذاری در مسیر به منظور استفاده هر چه بیشتر روستاییان از این پروژه تاکید کرد: این اقدامات نیز اجرایی شده و تلاشمان این است که سهم بهره‌برداری مردم از این سد را بیشتر کنیم.

فرماندار بروجرد با اشاره به کلنگ‌زنی احداث سد خاکی روستای زرشکه این شهرستان گفت: پروژه‌های آبخیزداری دیگری مانند احداث بند خاکی روستای «گندل‌گیلان» در حال اجرا است که با بهره‌برداری از آن‌ها عوایدشان نصیب مردم منطقه می‌شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close