لرستان

صادرات و واردات ۱۶۴ هزار تن محصول توسط راه‌آهن لرستان

روزهای بروجرد- مدیرکل راه‌آهن لرستان با بیان اینکه امسال بیش از ۵۳ هزار تن بار در ایستگاه‌های راه‌آهن این استان تخلیه‌شده است، افزود: همچنین در همین مدت بیش از ۱۲۱ هزار تن محصول از ایستگاه‌های لرستان صادرشده است.

رحمت رحمت‌نژاد در گفت‌وگو با فارس، بابیان اینکه محدوده جغرافیایی لرستان یکی از حیاتی‌ترین نقاط راه‌آهنی کشور است، اظهار داشت: با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه و عبور قطار از مناطق صعب‌العبور در سال‌های گذشته شاهد توقف‌های زیادی در حمل نقل ریلی استان بودیم.

وی بابیان اینکه برای حل این مشکل طی برنامه‌ای ۶ ساله به دنبال رفع نقاط حادثه‌خیز بودیم، افزود: عملیات اجرایی حذف نقاط حادثه‌خیز از سال ۹۲ آغاز شد و موفق شدیم این مناطق را در بیش از ۱۵۷ کیلومتر از مسیر راه‌آهنی لرستان حذف کنیم.

مدیرکل راه‌آهن لرستان بیان کرد: برای رفع این نواقص طی ۶ سال گذشته بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است که هدف اصلی این اقدامات کاهش زمان توقف در مسیرهای ریلی استان بوده است.

رحمت‌نژاد با اشاره به اینکه در محدوده لرستان ۱۱ ایستگاه راه‌آهن قرار دارد، تصریح کرد: به‌طور متوسط روزانه هشت بار قطار از ایستگاه‌های لرستان عبور و در این مکان‌ها متوقف می‌شوند که از این تعداد دو قطار آن محلی بوده و مخصوص لرستان است.

وی بابیان اینکه در راستای نوسازی قطارهای محلی سال گذشته یک قطار جدید با جدیدترین امکانات ممکن به سیستم ریلی لرستان اضافه‌شده است، خاطرنشان کرد: جابجایی با قطار برای مردم بسیار به‌صرفه بوده به‌طوری‌که مسافران می‌توانند مسیر دورود تا اندیمشک را با پرداخت‌ پنج هزار تومان طی کنند.

مدیرکل راه‌آهن لرستان با عنوان کردن این موضوع که در هفت‌ماهه نخست امسال بیش از ۱۳۱ هزار مسافر از راه‌آهن لرستان عبور کرده‌اند، گفت: امیدواریم با کاهش توقف‌های مسیر راه‌آهن لرستان این آمار در آینده‌ای نزدیک افزایش پیدا کند.

رحمت نژاد بابیان اینکه برای نخستین بار توانستیم که جابجایی محصولات صادراتی استان را با راه‌آهن انجام دهیم، اظهار داشت: این محصولات شامل محصولات پتروشیمی و کشاورزی  استان است.

وی با اشاره به اینکه در هفت ماه نخست امسال بیش از ۵۳ هزار تن بار در ایستگاه‌های راه‌آهن لرستان تخلیه‌شده است، افزود: همچنین در همین مدت بیش از ۱۲۱ هزار تن محصول از ایستگاه‌های لرستان صادرشده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close