اخبار لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان: اورژانس بزرگ لرستان احداث می‌شود/ ورود ۷۰ پزشک متخصص به استان

روزهای بروجرد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از احداث اورژانس بزرگ این استان در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد خبر داد و گفت: ۷۰ پزشک متخصص تا آذرماه وارد لرستان می‌شود.

به گزارش مهر، محمدرضا نیکبخت در شورای سلامت و امنیت غذایی لرستان با اشاره به اینکه انتظار داریم جلسات شورای سلامت زودتر تشکیل شود، اظهار داشت: انتظار است جلسات این شورا حداقل هر فصل یک بار برگزار شود، این در حالیست که از برج دو تا کنون تشکیل نشده است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم در دانشگاه پرداخت های پرسنلی بود، شامل کارانه، حق لباس، اضافه کار و …؛ تصریح کرد: ۸ ماه کارانه پرسنل، ۱۲ ماه حق التدریس اساتید، ۱۲ ماه حق الزحمه رزیدنت ها، ۸۰ درصد بیمه روستایی، ۳۰ درصد مطالبات شرکت های دارویی، ۱۲ ماه حق فنی پرسنل، ۶ ماه ماموریت پرسنل و… پرداخت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه مهم ترین اورژانس استان در بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد راه اندازی می شود، گفت: این اورژانس در ۲۷۷۰ مترمربع مساحت با ۸۰ تخت، امکانات رادیولوژی و … احداث خواهد شد.

نیکبخت با بیان اینکه ۴ تا ۵ میلیارد تومان اعتبار برای این کار گذاشته ایم، تصریح کرد: امیدواریم آن اورژانس بزرگ مورد نظر ستاد مدیریت بحران لرستان بهره برداری شود تا در حوادثی همچون سیل دچار مشکل در خدمت رسانی درمانی نشویم.

وی با تاکید بر اینکه۱۲ دستگاه آمبولانس در استان توزیع شده است، افزود: یک سی تی اسکن قدیمی در بیمارستان شهدای عشایر داریم که نیاز بود تعویض شود؛ دیروز وزیر بهداشت به کرمانشاه آمد و در آنجا قرارداد خریداری سی تی اسکن را بستیم و تا قبل از عید این دستگاه در بیمارستان شهدای عشایر نصب می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: با حمایت نمایندگان بروجرد، قرارداد خرید دستگاه ام آر آی را در بروجرد بسته ایم و به زودی در بیمارستان آیت الله بروجردی نصب می شود.

نیکبخت یادآور شد: یک دستگاه آنژیوگرافی در بیمارستان شهید مدنی خرم آباد نیز نصب می شود.

وی با اشاره به اینکه تیم سیاری از پزشکان را برای عشایر تشکیل داده ایم که به طور مرتب جمعیت عشایر را ویزیت و کمک می کنیم، گفت: ۷۰ پزشک متخصص از الان تا پایان آذر وارد لرستان می شود؛ الان هم ۱۸ نفر را تحویل گرفته ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حال حاضر در نورآباد دیگر اتاق عمل صبح جواب نمی دهد و مجبور شده ایم ۱۵۰۰ ساعت اضافه کار دهیم تا اتاق عمل بعدازظهر فعال شود.

نیکبخت با بیان اینکه در روستای جوجه حیدر در بروجرد طغیان کوچکی از بیماری هپاتیت A را داشتیم، تصریح کرد: در این مورد با همکاری جدی فرماندار شهر و شبکه بهداشت و درمان بیماری متوقف شد و مشکل هم چاه های خصوصی آب بود؛ کارهای ضد عفونی صورت گرفت و بیماران درمان شدند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close