اخبار جهان

ترامپ: ابوبکر بغدادی مثل یک بزدل گریه می‌کرد و به هلاکت رسید

روزهای بروجرد- رئیس جمهور آمریکا در نشستی خبری به هلاکت رسیدن ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش را تایید کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از المیادین، رسانه‌های معتبر از کشته شدن ابوبکر بغدادی سرکرده داعش در شهر ادلب در شمال غرب سوریه خبر دادند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نشستی خبری درباره این موضوع صحبت کرد.

او گفت: ایالت متحده رهبر داعش را کشت. البغدادی با سه کودکی که همراه داشت خود را به داخل یک تونل رساند. او فریاد می‌کشید و سگ‌های ما دنبالش می‌کردند. درحالیکه جلیقه انفجاری همراه داشت آن را منفجر کرد و او کشته شد. بلکه او خود بغدادی بود و به هلاکت رسید.

ترامپ ادامه داد: این غول‌های وحشی هرگز از دست ما فرار نخواهند کرد. در ماه مارس امسال خلافت این گروه تروریستی را از بین بردیم. دیگر تروریست‌ها را هم دنبال خواهیم کرد و تا نابودی کامل آن‌ها تلاش خواهیم کرد. آن‌ها عروسک‌های بسیار ترسو و قاتل‌های وحشی بودند. آن‌ها افراد بی گناه زیادی را کشتند. آن‌ها خلبان اردنی را بی رحمانه کشتند.

ترامپ: ابوبکر بغدادی مثل یک بزدل گریه می‌کرد و به هلاکت رسید
داعش از بی رحم‌ترین‌ها در تاریخ جهان بود. آن‌ها گردن بسیاری را زدند و جهان به خوبی شاهد این جنایت‌ها بود. ابوبکر بغدادی انسانی بیمار بود و الان دیگر او تمام شد. او بسیار خشن و بی رحم بود، اما مثل یک بزدل گریه و فرار می‌کرد. از کشور‌های سوریه، ترکیه و عراق و همچنین کرد‌های ترکیه که کمک بسیاری به من کردند.

او افزود: این یک عملیات بسیار حرفه‌ای بود و این ماموریت بسیار موفقیت آمیز بود. از نیرو‌های آمریکایی تشکر می‌کنم. شما بهترین هستید. شب گذشته بسیار مهم بود. یک قاتل بی رحم کشته شد. او مثل یک سگ و بزدل مرد. دنیا الان جای بسیار امن تری است.

ما البغدادی را در چند روز اخیر زیر نظر داشتیم. او قرار بود که جای دیگر برود، اما نرفت. می‌دانستیم که او تونل دارد، اما بیشتر این تونل‌ها بمب بست داشت و او را گیر انداختیم. با هشت هلیکوپتر این عملیات را انجام دادیم. من البغدادی را دیدم و به صورت زنده ماجرا را زیر نظر داشتم. درست مثل اینکه یک فیلم را نگاه می‌کنیم. ما روی اراضی بسیار خطرناک پرواز کردیم.

ترامپ در ادامه گفت: روسیه و عراق بسیار خوب همکاری کردند. کرد‌ها اطلاعات بسیار مفیدی به ما دادند. ترکیه هم اصلا مسئله‌ای ایجاد نکرد و با ما همکاری کرد. رسیدن به محل اختفای البغدادی و انجام عملیات بسیار سخت بود. با تیراندازی مواجه شدیم، اما خیلی سریع واکنش نشان دادیم. اولین سوال من به هنگام برعهده گرفتن پست سوال کردن از البغدادی بود.

نخستین سوال من این بود. بالاخره چند هفته قبل او را پیدا کردم. این انسان‌ها بسیار باهوش هستند. آن‌ها از اینترنت استفاده می‌کردند بدون استفاده از موبایل ها. البغدادی به صورت یک قهرمان نبرد. او مثل یک بزدل گریه می‌کرد و درحالی که سه تا از فرزندانش همراهش بودند فریاد می‌زد و در تونل خودش را منفجر کرد. من سه سال منتظر او بودم. طرح ریزی عملیات دو هفته پیش بود و حساب شده او را کشتیم.

او افزود: البغدادی مدام جای خود را عوض می‌کرد. او پول بسیار زیادی داشت. بسیاری از افراد البغدادی کشته شدند این درحالی است که ما اصلا کسی را از دست ندادیم و این باور نکردنی است. سگی که وارد تونل شد برای دنبال کردن البغدادی صدمه دید، اما هیچ کدام از نیرو‌های ما آسیب ندید. ما قبل از عملیات با روسیه هماهنگ کردیم و آن‌ها بسیار خوشحال شدند. روسیه هم از داعش بیزار بود. ما در بندر یک کشور دوست فرود آمدیم.

ترامپ افزود: این بزرگ‌ترین تروریستی بود که دنبالش بودیم و او را کشتیم. او می‌خواست استحکام تازه‌ای به گروه خود ببخشد و دست به باززسازی بزند، اما کشته شد. عقب نشینی ما از شمال سوریه ربطی به این عملیات ندارد. ما از این منطقه خارج شدیم، اما سربازانی گذاشته ایم که از نفت این منطقه محافظت کنند تا دیگر دست داعش نیفتد. یک فرودگاه غول آسا و بسیار گران قیمت در آنجا داریم. ۸ ترلیون دلار مخارج ما در خاورمیانه است. من می‌خواهم سربازانم را به میهن برگردانم، اما روسیه و چین دوست دارند آنجا باشند. ایران آنجا است. عراق آنجا است. همه از داعش متنفر هستند.

او ادامه داد: کشور‌های اروپایی مایه تاسف هستند. من با آن‌ها تماس گرفتم که افراد خود را از داعش پس بگیرید، اما آن‌ها قبول نکردند. آن‌ها باید به اروپا برگردند نه کشور ما. نفت بسیار مهم است. ما باید مقداری از این نفت را به دست آوریم.

ترامپ درباره نفت سوریه هم گفت: من همیشه مخالف جنگ و لشکر کشی بودم، اما حداقل می‌گفتم که نفت را نگه دارید. نفت برای کرد‌ها هم بسیار مهم است. داعش از نفت بهره زیادی می‌برد. ما نفت سوریه را حفظ خواهیم کرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close