اخبار بروجرد

بروجرد در درآمد موقوفات رتبه اول استان لرستان را دارد

روزهای بروجرد- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد گفت: امسال هفت وقف جدید به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در این شهرستان به ثبت رسیده است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام مصطفی گودرزی در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته وقف در اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد برگزار شد افزود: از ابتدای سال جاری در اجرای نیات واقفان ۲۱۰ میلیون تومان صرف نیات مذهبی، ۷۶ میلیون ۷۰۰ هزار تومان صرف امور خیریه، ۱۱۰ میلیون تومان صرف نیات امور اجتماعی، ۲۷۰ میلیون تومان صرف امور مساجد و ۶۶ میلیون تومان صرف هزینه های مدارس دینی در بروجرد شد.

وی بیان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد در کل دارای ۱۵۳ موقوفه است که این موقوفات ۱۷۴۱ رقبه دارند که ۱۴۰۸ رقبه متصرفی و در اختیار اداره اوقاف و ۳۳۸ رقبه غیر متصرفی می باشد.

حجت الاسلام گودرزی اظهارداشت: با توجه به نیاز سنجی های انجام شده در شهرستان نیاز به موقوفاتی در حوزه های دارو و درمان، مسکن محرومان و تحصیل دانش آموزان و دانشجویان وجود دارد.

وی اضافه کرد: یکی از راههای ترویج وقف در جامعه ترویج وقف های گروهی است که همه اقشار و آحاد جامعه می توانند انجام دهند و گروهها و انجمن های مختلف مانند انجمن پزشکان، انجمن مهندسین و غیره می توانند به صورت گروهی سنت زیبای وقف را در جامعه گسترش دهند و در این راستا اصحاب رسانه می توانند یاریگر اداره اوقاف شهرستان بروجرد باشند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد با اشاره به رتبه اول بروجرد در استان لرستان در زمینه موقوفات ادامه داد: شهرستان در درامد موقوفات نیز رتبه اول استان لرستان را دارد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close