اخبار بروجردویژه ها

افتتاح یک پروژه در کمتر از ۱۰ ماه/ بند خاکی روستای انگشته به بهره برداری رسید

روزهای بروجرد- الهام شاهد‍‍‍‍‍‍‍‍‍‌پور: بند خاکی روستای انگشته در شمال شهر اشترینان امروز با حضور مسئولان شهرستان به بهره برداری رسیده است.

از ویژگی های این پروژه مدت زمان احداث آن در کمتر از ۱۰ ماه است که با پیگیریهای انجام شده توسط مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان و رئیس این اداره در شهرستان بروجرد و نیز اخذ اعتبارات آن توسط نمایندگان بروجرد و دیگر مسئولان در این مدت کم به بهره برداری رسیده است.

این پروژه نشان داد به شرط وجود همدلی و همکاری و نیز وجود اراده مسئولان می توان پروژه های عظیم و گسترده را در مدت زمانی کوتاه به بهره برداری رساند.

امیر ثقلینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد در رابطه با بند خاکی روستای انگشته به رصد نیوز گفت: کلنگ احداث این پروژه آذر ماه سال گذشته با حضور مسئولان بر زمین زده شد و با تلاش های شبانه روزی و با اعتباری معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: در جوار این بند ۱۴۰ هکتار بادام دیم کاشته شده است که با احداث این بند خاکی آب مورد نیاز این کشت ها فراهم می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد هدف از احداث این بند خاکی را جلوگیری از وقوع سیلاب، جلوگیری از حمل رسوبات در بالا دست، تغذیه سفره آب زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک و آب ذکر کرد.

به گفته وی همزمان با این پروژه بند خاکی روستای زرشکه نیز کلنگ زنی شد و بند خاکی روستای گندل گیلان نیز تا پایان امسال افتتاح می شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close