اخبار بروجرد

افزوده شدن چهار رشته به دانشگاه آیت‌الله‌ بروجردی

روزهای بروجرد– رییس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) از افزوده شدن چهار رشته در مقطع کارشناسی ارشد به رشته‌های تحصیلی این دانشگاه خبر داد.

احسان یاوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شورای گسترش آموزش عالی، با اعطای ۴ رشته در مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) موافقت کرده است.

او تصریح کرد: مجوز جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در چهار رشته زبان‌شناسی گرایش حقوقی، علوم سیاسی گرایش دیپلماسی و سازمان‌های بین‌الملل، مطالعات قرآن و حدیث گرایش معارف قرآن و مهندسی برق گرایش برنامه‌ریزی و مدیریت دستگاه‌های انرژی الکتریکی از سوی دفتر گسترش وزارت علوم صادر و در دفترچه کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ درج شد.

رییس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) خاطرنشان کرد: تلاش برای کسب مجوز جذب دانشجو در چندین رشته دیگر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به شکل مداوم ادامه دارد که نتایج آن در آینده نزدیک به اطلاع خواهد رسید.

یاوری با بیان اینکه این دانشگاه دارای بیش از ۱۰۰ عضو هیات علمی است، افزود: دانشگاه آیت‌الله بروجردی در سال ۸۵ تأسیس شد که قرار بر این بود که به‌عنوان پردیس دانشگاه علامه طباطبایی تهران باشد که با پیگیری‌های مستمر مسئولین و پتانسیل‌هایی که در شهرستان وجود دارد از ۸۷ به‌صورت رسمی وجودیت دانشگاه اعلام شد.

او اضافه کرد: این مجموعه یکی از مجموعه‌های نخبگانی درخشان در غرب کشور محسوب می‌شود به‌طوری‌که ۲ عضو هیئت‌علمی دانشگاه در فهرست ۲ درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند که پیش‌بینی می‌شود این رقم افزایش یابد.

رییس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) با بیان اینکه متوسط سن هیات علمی دانشگاه ۴۰ سال است، افزود: تولید پژوهش و مقاله در کل کشور ۱.۷ بوده و این رقم در دانشگاه آیت‌الله بروجردی در سال قبل ۲.۲۶ بوده است.

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close