اخبار بروجرد

غیبت مدیران در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان بروجرد

روزهای بروجرد- غیبت مدیران بی‌دغدغه، حضور فیزیکی برخی از مدیران بی‎برنامه و خلأ ایده‎های کارشناسانه عملأ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان بروجرد را به حاشیه برد و بی‎نتیجه گذاشت.

به گزارش فارس در حالی جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان برگزار شد که بسیاری از مدیران دستگاه‌های اجرایی غایب بودند، غیبتی که شاید تائیدی بر دغدغه‌مند نبودن برخی مدیران نسبت به امور مربوط به جوانان باشد.

تفاوت جلسه امروز با جلسات پیشین در این بود که این بار نه تنها باز هم برخی مدیران بی‌حال و بی‌برنامه مانند دفعات قبل تنها حضور فیزیکی داشتند که غیبت بعضی دیگر از مدیران مزید بر علت شد و عملأ ماهیت و محتوای مباحث مطرح شده در جلسه را تحت تاثیر قرار داد.

متاسفانه مادرخواندگی فرمانداری بروجرد موجب شده که بسیاری از مدیران تنها با دعوت از طریق این کانال در جلسات حضور یابند و درصورت دعوت شدن از طرف اداره دیگری این را کسر شأن خود دانسته و غیبت می‌کنند.

اینگونه بود که جلسه مهم ستاد ساماندهی امور جوانان با دعوت از سوی اداره ورزش و جوانان با غیبت بسیاری از مدیران مدعو مواجه شد.

موضوع دیگر اینکه پس از گذشت سال‌ها از برگزاری این جلسه تازه امروز موضوع تشکیل کمیته‌های تخصصی کار مطرح و تصویب شد، با این تفاسیر خود این مصوبه گواهی بر ناکارآمدی، بی‌برنامگی و نظام‌مند و هدفمند نبودن جلسات پیشین بود.

غیبت نمایندگانی از جوانان برای بیان خواسته‌ها، مطالبات و نیازهای این قشر یکی دیگر از نقایص جلسه امروز و البته جلسات پیشین بود، از دیگر سو جای خالی کارشناسان و البته نظرات کارشناسی نقیصه دیگر این جلسه و البته بسیاری دیگر از جلسات است.

با این اوصاف کمی بعید است که با وجود مدیران غایب، بی‌حال و صد البته بی‌برنامه و بی‌دغدغه بتوان به تصویب مصوباتی راهگشا در حوزه جوانان بروجرد امیدوار بود.

مدیران غایب توبیخ می‌شوند

فرماندار بروجرد با انتقاد از غیبت مدیران غایب و توبیخ آنان گفت: یکی از مشکلات سیستم اداری ما این است که مدیران شهرستانی به دعوت‌نامه‌های یکدیگر توجه نمی‌کنند و الزامأ بار باید بر روی دوش فرمانداری باشد.

رضا آریایی اظهار کرد: درصورتیکه مدیران ادارات به یکدیگر احترام بگذارند، بسیاری از مسائل و مشکلات حل و فصل شده و همه بار روی دوش فرمانداری نمی‌افتد.

وی بیان کرد: مگر می‌شود ستاد ساماندهی امور جوانان را با حضور محدود چند مدیر اداره برگزار شود و موضوعات مربوط به این حوزه را حل کرد؟

فرماندار بروجرد عنوان کرد: اگر چه بخش عمده‌ای از کارها در این ستاد بر عهده اداره ورزش و جوانان نهاده شده اما به این معنا نیست که این اداره باید صفر تا صد درصد کارها را انجام دهد و دیگر ادارات وظیفه‌ای ندارند.

آریایی با تاکید بر اینکه برای هر یک از فعالیت‌ها باید کمیته‌های کار تخصصی تشکیل شود، ادامه داد: مباحث مربوط به هر کمیته باید در جلسات کارشناسی مطرح و نتیجه و خروجی آن‌ها به جلسات ستاد آورده شود.

وی با انتقادی چند باره از پای کار نیاوردن کارشناسان ادارات افزود: استفاده نکردن از ظرفیت‌های کارشناسی موجب ابتر ماندن جلسات و اجرایی نشدن بسیاری از مصوبات آنها می‌شود.

جلسات حداکثری با خروجی‌های حداقلی

فرماندار بروجرد گفت: جلسات متعدد الی ماشاءالله مصوبه دارند، اما مدیران با ترک جلسه موضوعات را فراموش کرده و پیگیری نمی‌کنند و اینگونه است که در جلسات بعدی باز هم مباحث تکراری مطرح می‌شود.

آریایی همچنین با انتقاد از کاهش بسیار زیاد ارتباط ادارات و دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه‌ها عنوان کرد: متأسفانه این اتفاق در مورد صنایع و واحدهای تولیدی نیز رخ داده و از ظرفیت، توان و دانش دانشگاه‌ها و دانشگاهیان کمتر بهره‌برداری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که هر اندازه ارتباط با مراکز دانشگاهی کمتر شود، اشکالات بیشتر و بیشتر می‌شود.

با عتاب و خطاب دسترسی به فضای مجازی کم نمی‌شود

فرماندار بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه فضای مجازی به عنوان یکی از موضوعات جلسه پرداخت و بیان کرد: امروزه بخش عظیمی از جوانان، نوجوانان و حتی کودکان حضوری فعال در این حوزه دارند، اما نکته مهم اینکه نمی‌توان با عتاب و خطاب و محدودیت دسترسی‌ها به فضای مجازی به ویژه برای کودکان و نوجوانان را کم یا قطع کرد.

آریایی بر ضرورت استفاده از اهرم آموزش صحیح در حوزه فضای مجازی تاکید و تصریح کرد: آموزش و پرورش می‌تواند نقش بسیار اساسی در این زمینه ایفا کرده و با برنامه‌ریزی دقیق آموزشی به این حوزه ورود کند.

وی اظهار کرد: برای این منظور باید کارگروه‌های آموزشی در حوزه آسیب‌‌شناسی فضای مجازی در سطح مدارس برای معلمان و دانش‌آموزان برگزار شود.

فرماندار بروجرد با انتقاد از سهل‌انگاری برخی خانواده‌ها در استفاده بیش از حد فرزندان آن‌ها از فضای مجازی و گوشی‎های تلفن همراه گفت: این خدو در بزرگسالی مشکلاتی را برای سلامت جسمی و روانی افراد به دنبال دارد.

کمیته‌های تخصصی کار تشکیل شود

در ادامه رئیس اداره ورزش و جوانان بروجرد گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده کمیته ساماندهی امور جوانان پیش از این مسیر اصلی خود را طی نکرده است.

سعید رشنو با تاکید بر ضرورت ایجاد کمیته‎هایی در حوزه جوانان اظهار کرد: هر کمیته زیر مجموعه‎هایی باید داشته باشد که در آن‌ها مباحث و مسائل مربوط به قشر جوان مطرح و چکش‎کاری شود.

وی عنوان کرد: از سویی پیش از بگرزاری هر جلسه باید موضوع آن تعیین شده و بر اساس آن مدیران وظایف محول شده به دستگاه اجرایی خود را رصد و پیگیری کنند، تا خروجی آن‌ها در جلسات مطرح شده و به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان بروجرد بر ضرورت پیگیری مباحث در هر یک از کمیته‎های تخصصی مربوطه تاکید و بیان کرد: نباید اینگونه باشد که مدیران هنگام حضور در جلسه متوجه موضوع مورد بحث شوند و بدون آمادگی حضور یابند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close