اخبار بروجرد

مقداد صارمی: هیات‎‌های اندیشه‎‌ورز در ۳۹ روستای اشترینان تشکیل می‌شود

روزهای بروجرد- بخشدار اشترینان گفت: هیات‎های اندیشه‎ورز با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین تسریع در اجرای اقدامات فرهنگی و عمرانی درسطح ۳۹ روستای بخش اشترینان تشکیل می شود.

مقداد صارمی در گفت وگو با ایرنا افزود: هیات های اندیشهورز حلقهی مفقوده رشد و توسعه جامعه روستایی است که با فعالیت آنها زمینه تحول و توسعه در عرصه های مختلف اجتماعی، بهداشتی، عمرانی و اقتصادی در روستاها فراهم می شود.

وی اظهار داشت: خدمات زیرساختی در روستاها به نگهداری نیاز دارد، که این مهم با وجود هیات های اندیشه ورز که متشکل از نیروهای جوان و تحصیل کرد با استعداد و نبوغ فکری هستند محقق خواهد شد.

صارمی بیان کرد: با وجود دهیاری ها و شوراها عملا اتفاق مهمی در راستای توسعه همه جانبه روستاها حتی در دامنه وظایف آنها اتفاق نیفتاده و امیدواریم با تشکیل هیات اندیشه ورز و بهره گیری از نبوغ فکری این افراد به عنوان نماینده بخشدار در روستاها بسیاری از مشکلات روستاها ساماندهی و طروات و شادابی به روستاها برگردد.

بخشدار اشترینان اضافه کرد: مشارکت مردم در اداره روستا ابعاد مختلفی دارد که مهمترین وجه آن امور اجتماعی و فرهنگی است، در این رابطه هیأت های اندیشه ورز که متشکل از نخبگان ساکن و غیر ساکن روستا است، ساز و کار مناسبی ایجاد نموده تا ساختارهای عمومی و دولتی را در خدمت رسانی و توسعه همه جانبه  ایجاد کنند.

وی ادامه داد: شکل و ظاهر امروز روستاها برغم خدمات انجام شده از سوی بنیاد مسکن و اجرای طرح های مختلف زیبنده روستاها نبوده و امید است با ورود این هیات روستاها از نظر زیبایی، ارتقا سطح بهداشت، ارتقا سطح فرهنگ، کاهش درگیری و نزاع، ریشه کنی بیسوادی، تحول عمده این ایجاد شود.

صارمی یادآور شد: اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی از جمله آسیب‌های اجتماعی دارای اولویت در سطح کشور هستند که اقدامات پیشگیرانه ویژه ای در قالب طرح های پیشنهادی مصوب از سوی هیات اندیشه ورز می تواند در کنترل و کاهش این معضلات اجتماعی موثر باشد.

وی به تاثیر و نقش اتاق‌های فکر و هیات های اندیشه ورز  تاکید کرد و گفت: یکی از فواید مهم هیات های اندیشه ورز به کار گرفتن خرد جمعی است که این اقدام مهم باعث می‌شود خروجی کار با اشکال کمتری روبرو شود.

بخشدار اشترینان در خصوص تشریح وظایف هیات های اندیشه ورز افزود: دستیابی به مختصات اجتماعی با تاکید بر ویژگی ها، فرصت ها، تهدیدات و پتانسیل های محلی و بومی بر اساس مطالعات صورت گرفته درسطح روستاها، ارائه پیشنهاد برنامه عمل برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی متناسب با موقعیت محلی از مهمترین وظایف و دورنمای هیات های اندیشه ورز به حساب می آیند و اگر در پیشگیری از آسیب های اجتماعی به‌خوبی فرهنگ‌سازی کنیم بدون شک موضوعات به اقدامات سلبی و پیشگیری انتظامی نخواهد رسید.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close