اخبار بروجردحوادث

مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در بروجرد

روزهای بروجرد- مدیرگروه پیشگیری و مراقبت بیماری‌های مرکز بهداشت و درمان بروجرد گفت: ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در بروجرد دچار مسمومیت شدند.

مژگان نوابی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به رویش قارچ‌های سمی در اطراف شهر و به ویژه دشت‌ها و روستاهای مجاور بروجرد اظهار داشت: متاسفانه به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی و مصرف خودسرانه از قارچ‌های وحشی که در روستاهای جنوبی شهرستان بروجرد روییده شده است تاکنون پنج نفر از همشهریان دچار مسمویت شده و در بیمارستان بستری هستند.

وی افزود: حال عمومی این افراد خوب است و چون به موقع و بعد از دیدن نخستین علائم مسمومیت به بیمارستان مراجعه کرده‌اند خطر برطرف و در حال درمان هستند.

مدیرگروه پیشگیری و مراقبت بیماری‌های مرکز بهداشت و درمان بروجرد ضمن اشاره به این که قارچ‌های سمی متعلق به فصل خاصی نیستند و اکنون به خاطر بارندگی‌ها این قارچ‌ها در طبیعت رشد کرده‌اند عنوان کرد: از ظاهر این قارچ‌ها اصلا نمی‌توان تشخیص داد که سمی‌اند یا خیر چون شبیه به قارچ‌هایی‌اند که در سوپر مارکت‌ها موجود است بنابراین حتی از بو، رنگ و مزه هم قابل شناسایی نیست.

وی بیان کرد: قارچ سمی حتی با پختن، آب پز، سرخ کردن و یا کبابی تغییر نمی‌کند و همچنان سمی و خطر سازاند بنابراین به مردم توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان این قارچ‌ها را نچینید و استفاده نکنند؛ از خانواده‌ها تقاضا داریم که اجازه ندهند که بچه‌ها به این قارچ‌ها دست بزنند چون ممکن است از طریق دست آلوده به سم و در دهان کردن مسمومیت ایجاد شود. 

نوابی گفت: مردم فقط از قارچ‌های بسته‌بندی موجود در بازار و فروشگاه‌های معتبر که دارای پروانه بهره‌برداری‌اند استفاده کنند، البته همین قارچ‌های بسته‌بندی شده هم باید قبل از مصرف خوب شسته شوند تا اگر میکروبی در پوسته ظاهری آن هست از بین برود.

وی با بیان اینکه علائم مسمومیت قارچ مانند علائم مسمومیت‌های عمومی قابل تشخیص و با حالت تهوع، اسهال و استفراغ همراه است تصریح کرد: شکم درد و تعریق هم از علائم این مسمومیت به شمار می‌رود و ممکن است در برخی خواب آلودگی و تشنج نیز وجود داشته باشد بنابراین شخص آسیب‌دیده و مسموم هر چه سریع‌تر باید به بیمارستان مراجعه و درمان به سرعت انجام شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close