اخبار بروجرد

عضویت ۱۰ هزار نفر در ۱۳ کتابخانه‌ بروجرد

روزهای بروجرد- رییس اداره کتابخانه‌های عمومی بروجرد گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر در کتابخانه‌های این شهرستان عضو هستند.

‌به گزارش فارس، داوود پهلوان در مراسم گرامیداشت بیست و هفتمین هفته کتاب و روشندلان بینا اظهار کرد: بیش از ۱۰ هزار نفر در ۷ کتابخانه مشارکتی، ۵ کتابخانه نهازی و یک کتابخانه آستان قدس رضوی بروجرد عضویت دارند.

وی با اشاره به وجود بیش از ۲۵۰ هزار جلد کتاب در ۱۳ کتابخانه بروجرد عنوان کرد: بالغ بر ۱۰ هزار شهروند بروجردی با عضویت در این کتابخانه‌ها از منابع موجود در آن‌ها استفاده می‌کنند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی بروجرد در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب با شعار “حال خوش خواندن” در بروجرد خاطرنشان کرد: برگزاری شب شعر یار مهربان، مسابقه فرهنگی و ورزشی تیراندازی بین اعضای انجمن کتابخانه‌ها و نشست‌های کتابخوان کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای از جمله این برنامه‌ها است.

پهلوان ادامه داد: نواخته شدن زنگ مطالعه در مدارس، اختصاص موضوع انشاء دانش‌آموزان به کتاب و کتابخوانی و جمع‌خوانی کتاب توسط اعضای کتابخانه‌ها از دیگر برنامه‌های این هفته بود.

وی ثبت‌نام رایگان شهروندان در کتابخانه‌ها، بازدید دانش‌آموزان و مسوولان بروجرد از کتابخانه‌های این شهرستان و برگزاری مسابقات قصه‌گویی، خاطره‌نویسی و کتابخوانی را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در بروجرد برشمرد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی بروجرد در ادامه با اشاره به ارائه خدمات بخش نابینایان کتابخانه علامه جعفری به روشندلان این شهرستان گفت: در این کتابخانه منابع صوتی و بریل به منظور استفاده دانش‌آموزان و دانشجویان روشندل تهیه شده است.

پهلوان افزود: از سویی در بازه زمانی یک ساله هفته کتاب سال گذشته تاکنون قریب به ۲ هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب صوتی از طریق وسایل ارتباطی برای دیگر شهرستان‌های لرستان ارسال شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close