لرستان

۹۲.۵ درصد لرستانی‌ها با سواد هستند

روزهای بروجرد- معاون سواد آموزی آموزش و پرورش لرستان گفت: نرخ باسوادی افراد زیر ۵۰ سال در لرستان ۹۲.۵ درصد است، که در این شاخص از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم.

هاشم دالوند در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: به دنبال این هستیم که تا پایان سال ۱۴۰۰ نرخ بی‌سوادی در لرستان را به صفر برسانیم در همین راستا سواد آموزی لرستان نیازمند حمایت‌های بیشتری است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین سرشماری رسمی کشور که در سال ۹۵ انجام شده، بیش از ۸۶ هزار نفر در لرستان بی‌سواد هستند، افزود: پس از شناسایی این افراد طی سه سال گذشته توانستیم بیش از ۱۱ هزار نفر از آن‌ها را باسواد کنیم.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: علاوه بر افرادی که سواد دار شده‌اند حدود ۳۰ هزار نفر دیگر نیز در دوره‌های سوادآموزی استان شرکت می‌کنند.

دالوند با اشاره به اینکه نرخ باسوادی افراد زیر ۵۰ سال در لرستان ۹۲.۵ درصد است، تصریح کرد: در این شاخص از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم.

وی با عنوان کردن این موضوع که به زودی جشن بی‌سوادی در منظقه سیلاخور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این جشن در سایر نقاط استان نیز برگزار شود.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش لرستان گفت: مجوز راه‌اندازی ۶ مرکز یادگیری از وزارت دریافت شده و در سال جاری این مراکز در استان راه‌اندازی می‌شوند.

دالوند در بخش پایانی صحبت‌های خود اظهار کرد: امسال بر اساس دستور وزارت‌خانه بایستی حدود ۱۵ هزار نفر در کلاس‌های سواد آموزی لرستان شرکت کنند که تا به امروز ۶۰ درصد تحت پوشش قرار گرفته است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close