اخبار بروجرد

۱۲ کمپ ترک اعتیاد مجاز در بروجرد فعالیت دارند

روزهای بروجرد- رئیس اداره بهزیستی بروجرد از فعالیت ۱۲ کمپ ترک اعتیاد دارای مجوز قانونی در این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۰۰ نفر معتاد در مراکز ترک اعتیاد نگه‌داری می‌شود.

به گزارش مهر، کرم رضا پیردایه در شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان که در محل فرمانداری بروجرد برگزار شد، از فعالیت ۱۲ کمپ ترک اعتیاد دارای مجوز قانونی در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد، ۱۱ کمپ ترک اعتیاد مربوط به مردان و یک کمپ ترک اعتیاد مربوط به زنان است که ظرفیت نگهداری معتادان در کمپ‌ها تا ۶۰۰ نفر است و در حال حاضر حدود ۳۰۰ نفر معتاد در مراکز ترک اعتیاد نگه داری می‌شود.

وی تصریح کرد: از ۱۲ کمپ ترک اعتیاد، ۷ مرکز دارای پروانه فعالیت هستند و تعداد ۵ کمپ ترک اعتیاد نیز در حال گرفتن پروانه فعالیت هستند که از این تعداد ۲ مرکز همه کارهای آن انجام شده و ۳ مرکز دیگر نیز در حال جذب پزشک هستند.

شهرام ممدوحی معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد نیز در این جلسه ادامه داد: از جلسات پیش تا کنون ۲۸ مورد بازرسی از مراکز ترک اعتیاد بروجرد انجام شده است.

وی با بیان اینکه تعداد مراکز ترک اعتیاد در بروجرد بسیار زیاد بود و الان به ۱۲ کمپ کاهش یافته است، تاکید کرد: عمده ترین مشکل در حال حاضر عدم جذب پزشک در مراکز ترک اعتیاد بروجرد است که این موضوع مسئولان مراکز را آزار می‌دهد.

معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد ادامه داد: بعد از جمع آوری معتادین متهاجر وظیفه بیماریابی آنها با شبکه بهداشت و درمان است که این مهم را تا کنون انجام داده ایم.

ممدوحی افزود: برخی متکدیان معتاد متهاجر هستند که باید آنها را از یکدیگر جدا کنیم تا بهتر بتوانیم به درمان آنها کمک کنیم.

وی از برگزاری جلسات تکراری که هیچگونه خروجی ندارد گلایه مند شد و گفت: تا کنون جلسات زیادی برگزار شده است که متأسفانه تکرار مکررات بوده و هیچگونه اتفاق خاصی هم نیفتاده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close