اخبار بروجردویژه ها

سرپرست معاونت سیاسی استانداری لرستان: مطالبه گری و پرسشگری بارزترین ویژگی یک خبرنگار است

روزهای بروجرد- سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری لرستان گفت: مطالبه و پرسشگری یکی از بارزترین ویژگی های خبرنگاران است که باید شرایطی فراهم شود تا خبرنگار بدون کمترین نگرانی به مطالبه گری بپردازد.

به گزارش ایرنا، قاسم ولی زاده در آئین گرامیداشت روز خبرنگار که در محل سالن همایش های اداره فرهنگ و ارشاد بروجرد برگزار شد افزود: خبرنگار بر حسب ویژگی ذاتی خود که مطالبه گر و پرسشگر است با نکته سنجی و نکته بینی که دارد به بیان مشکلات می پردازد و یکی از آرزوهای هر خبرنگار راستینی این است که بتواند در فضایی به دور از نگرانی و بدون لکنت زبان و ترس  به نقد بپردازند.

وی گفت: متولیان و مسئولان نیز  با علم به این وظیفه ذاتی خبرنگاران باید  بین نقد سازنده و آنکه از سر عناد به بیان برخی مسائل می پردازند تفاوت قادل شوند .

سرپرست معاونت سیاسی استانداری لرستان یادآور شد: استفاده کمتر از تیترهای منفی توسط خبرنگاران باعث می شود احساس ناامیدی و یاس در جامعه کمتر شود و خبرنگاران تا جایی که می توانند باید سعی کنند در انتشار اخبار از ارائه پیش فرض های غلط خودداری کنند.

ولی زاده با تاکید بر احساس مسئولیتی که در خبرنگاران وجود دارد گفت: زمانیکه یک خبرنگار در حوزه های مختلفی اعم از اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی به بیان مشکلات و آسیب هایی می پردازد یکی از خواسته ها و آرزوهای آن خبرنگار در گام اول حل آن مشکل و رسیدن به راهکارهای عملی برای حل آن مساله است.

سرپرست معاونت سیاسی استانداری لرستان با تاکید ضرورت امنیت شغلی در خبرنگاران گفت: عدم امنیت شغلی یکی از مشکلات اساسی خبرنگاران است و اغلب کسانیکه دراین حیطه فعالیت می کنند از وضعیت حقوقی مناسبی برخوردار نیستند که رفع این مشکلات باید مورد توجه قرار گیرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close