اخبار بروجرد

۱۰ هزار زائر بروجردی در سامانه سماح نام نویسی کردند

روزهای بروجرد- مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: تا کنون بیش از ۵۰ هزار زائر لرستانی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۰ هزارو ۵۰۰ نفر آنها بروجردی هستند.

محمد خسروی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سال گذشته تعداد ۲۵ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده بودند که امسال نسبت به سال گذشته صد در صد افزایش داشته و تا ۱۲ روز باقی مانده پیش رو نیز علاقه مندان می توانند برای ثبت نام اقدام کنند و پیش بینی می شود این تعداد تا ۷۰ هزار نفر برسد.

وی افزود: افرادی که از طریق اینترنت و گوشی های تلفن همراه موفق به ثبت نام نشوند می توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی ثبت نام کنند.

خسروی یادآور شد: در کل استان ۴۰ دفتر زیارتی وجود دارد که ۱۱ تا از این دفاتر زیارتی در بروجرد هستند همچنین بنا بر تفاهم نامه ای که با شرکت پست انجام شده در شهرها و روستاهایی که دفاتر زیارتی وجود ندارد افراد با مراجعه به دفاتر پستی کار ثبت نام خود را انجام دهند.

مدیرکل حج وزیارت لرستان بیان کرد: سامانه سماح از این مزیت برخوردار است که اطلاعات مربوط به زائرین را بطور کامل دارد و بصورت تقریبی می توان به شمار و آمار خروج از مرز دست یافت و این مزیت از این نظر که می توان برنامه ریزی مناسبی را اعمال کرد، اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: ارائه برنامه مناسب به موکب ها و دسترسی به وضعیت زائران در عراق از دیگر مزیت های سامانه سماح است.

خسروی با تاکید بر اینکه زائرین لرستانی مرز مهران را برای سفر به عراق انتخاب کنند، ادامه داد: این مرز از  زیرساخت های مناسب تری و از چندین گیت ورودی و خروجی بهتری برخوردار است که ضمن اینکه خدمات بهتری ارائه داده می شود، از مسافت کمتری هم برخوردار است.

خسروی اظهار داشت: امسال برای اولین بار شرایط آسان تری برای دانشجویان در نظر گرفته شده است و در این زمینه دانشجویان با توجه به محدودیت نظام وظیفه ای که دارند باید در سایت نظام وظیفه تحت عنوان evazifeh.police.ir ثبت نام کنند تا بعد از استعلام از دانشگاه مراحل صدور گذرنامه را طی می کنند تا امکان خروج از مرز بدون وثیقه را داشته باشند.

مدیرکل حج و زیارت لرستان یادآور شد: یکی از تفاوت های امسال این است که به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت به محض اینکه زائر وارد کشور می شود تعداد حدود ۵۶۰ اتوبوس تدارک دیده شده است تا زائرین را به مقصد اندیمشک، کرمانشاه یا همدان برساند و از آنجا هر کدام به مقصد و شهر خود راهی می شوند.

وی با اشاره به استقبال خیرین گفت: امسال ۳۲ موکب داریم که برخی در بروجرد، دورود، کوهدشت و خرم آباد مستقر هستند و یک موکب در مهران و مابقی در نجف و کربلا و مسیر این دو قرار دارند و علاوه بر اینکه یک موکب در سامرا واقع شده است.

خسروی با بیان اینکه بروجرد نیز سه موکب در کربلا دارد، افزود: زائران بصورت جمعی و حداقل بصورت دو نفره باشند و همواره کانال ارتباط تلفنی خود را ایران را حفظ کنند چون بخاطر مشکلات اینترنتی گاه ممکن است مشکلاتی در برقراری ارتباط ایجاد شود بنابراین بهتر است حتما از خط تلفن استفاده شود.

وی با اشاره به رعایت نکات بهداشتی توسط زائران گفت: از همراه بردن هر گونه داروی کدئین دار باید خودداری کرد.

خسروی یاداور شد: زائرین بهتر است، قاشق، لیوان و بشقاب با دوام و  کفش مناسب و راحت همراه خود داشته باشند و به جای ساک های سنگین یک کوله پشتی راحت و سبک مناسب تر است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close