اخبار بروجرد

قلم زنی از رایج ترین و قدیمی ترین صنایع دستی بروجرد است

روزهای بروجرد- قلم‎زنی بر روی ورشو، یکی از قدیمی‎ترین و رایج‎ترین صنایع دستی شهرستان بروجرد است که از سوی زنان و مردان همواره مورد استقبال قرار می‎گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگردی بروجرد در گفت و گو با ایرنا گفت: گرایش به صنایع دستی همچون ورشو سازی و قلم زنی بر روی ورشو همچنان در شهرستان بروجرد مورد توجه قرار دارد و در مواردی بعنوان حرفه اصلی برخی افراد و یا بعنوان یک حرفه ای که در کنارش می تواند درآمد زایی داشته باشد مورد استقبال است.

حجت اله یارمحمدی یادآور شد: گرایش به سمت صنایع دست بافت اعم از جاجیم بافی و ماشته بافی از دیگر صنایع دستی مورد استقبال در شهرستان بروجرد بخصوص از سوی بانوان است.

وی افزود: در مجموع بانوان به سمت صنایع دستی دست بافت گرایش بیشتری دارند اما گرایش به سوی قلم زنی بخصوص در زنان ساکن در شهرها بیشتر استقبال می شود.

یارمحمدی بیان کرد: با اینکه زنان در حوزه های صنایع دستی به صنایع چوب و فلز گرایش کمتری نشان می دهند اما قلم زنی بر روی ورشو فارغ از جنسیت زن و مرد همواره در بروجرد مورد توجه قرار داشته است.

 قلم زنی یکی از حرفه های مرتبط با کارهای جانبی ورشو است که در بروجرد به دلیل فراوانی کار با ورشو، هنرمندان زیادی به سمت و سوی قلم زنی رفته اند و  آثار زیبایی را مانند سینی، فنجان، قوری، سماور و سایر تزئینات را خلق می کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close