اخبار بروجرد

فرمانده انتظامی لرستان در آیین افتتاح پاسگاه روستای شیروان: ۳ درصد جان‌باختگان تصادفات موتور سیکلت در کشور لرستانی هستند

روزهای بروجرد- فرماندهی نیروی انتظامی لرستان گفت: ۵ هزار و ۸۶۰ جوان در کشور بر اثر تصادف با موتور سیکلت کشته شده‌اند که ۳ درصد این جان‌باختگان مربوط به لرستان است.

به گزارش مهر، سردار حاجی محمد مهدیان نسب در جمع خبرنگاران گفت: تجهیز محل های استقرار پلیس به تجهیزات و ابزار هوشمند به ایجاد امنیت و آرامش ذهنی مردم کمک می کند.

وی تصریح کرد: در این مدت خدمت تلاش بر این بوده که محل های پلیس لرستان از فضاهای هوشمند برخوردار شوند و در این زمینه عملکردی رو به رشد داشته ایم.

فرمانده انتظامی لرستان ادامه داد: در چشم اندازی که مشخص شده است و با توجه به هدف گذاری انجام شده تا کنون ۴۷ پروژه را آغاز، احداث و افتتاح کرده ایم و توانستیم ظرف مدت ۲ سال گذشته ۸۰۰۰ متر مربع فضا ایجاد کنیم.

سردار مهدیان نسب با اشاره به افتتاح پاسگاه «شیروان» بروجرد ادامه داد: این پاسگاه حوزه زیادی دارد و بخشی از آن هم جرم خیز است و البته شهرستان بروجرد به لحاظ تجهیزات وضعیت خوبی ندارد و سامانه فوریت های پلیس را از فرماندهی انتظامی شهرستان جدا کرده ایم که در این رابطه ۲۰ دستگاه خودرو و ۵ دستگاه موتور سیکلت خریداری شده است.

وی افزود: برای توسعه پلیس و استفاده از فضاهای انتظامی استان به ویژه در شهرستان بروجرد که هم قطب مواصلاتی چندین استان است و هم در حوزه گردشگری از اهمیت برخوردار است، در تلاش هستیم فضاهای بیشتری ایجاد شود.

فرمانده انتظامی لرستان در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به آسیب های فضای مجازی در جامعه تصریح کرد: امروز فضای مجازی مترصد از رفتار بد و نفوذ دشمن بوده که می بایست نسبت به رفتار دشمنان حساسیت داشته باشیم.

سردار مهدیان نسب افزود: امروز دشمن با جنگ نرم، شبیخون فرهنگی و فضای مجازی ناپاک به دنبال عفت زدایی در جامعه است و پلیس برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر به آموزش چهره به چهره برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی اقدام کرده است.

وی تاکید کرد: با استفاده از دفاع نرم در مقابل جنگ نرم دشمن و بکار گیری همت همگانی مبارزات و برخوردهای جدی در این زمینه انجام شده است که البته باید همیشه نسبت به دشمن حساسیت داشته باشیم.

فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر از دیگر مطالبات مردمی در سامانه پلیس است، اظهار داشت: وجود نهاد مردمی و انقلابی بسیج در پایگاه ها به عنوان اهرمی جهت حضور جوانان در این عرصه تلقی می شود که خانواده ها نیز امروز با وجود بسیج دیگر نباید دغدغه بزرگ کردن فرزندانشان را داشته باشند.

سردار مهدیان نسب تصریح کرد: بسیجیان بدون چشمداشت و بدون منت در همه جای جامعه وجود دارند به طوری که فرهنگ بسیجی در همه جای جامعه جاری و ساری است که حضور بسیج می تواند از مبتلا شدن جوانان به اعتیاد جلوگیری کند.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی را از دیگر آسیب های اجتماعی دانست و تاکید کرد: با بررسی های انجام شده ۵ هزار و ۸۶۰ جوان بر اثر تصادف با موتور سیکلت کشته شده اند که ۳ درصد جانباختگان مربوط به استان لرستان است.

فرمانده انتظامی لرستان افزود: در حال حاضر بیش از ۶ هزار موتور سیکلت در پارکینگ ها دپو شده اند و در بازدیدی که داشته ایم ۱۴۷ موتور سیکلت در بروجرد تنها یک نفر از کلاه کاست استفاده کرده بود و از این تعداد ۲۴ موتور سوار خیابان را بر عکس می پیمودند.

سردار مهدیان نسب ادامه داد: باید در زمینه انضباط اجتماعی، کنترل انتظامی و اعمال قانون مهندسی ترافیکی فرهنگسازی شود تا از این طریق برخی مشکلات جامعه را برطرف کنیم.

وی یادآور شد: باید در داخل شهر و جاده های شهرستان بروجرد سامانه هوشمند نظارتی برقرار شود چرا که این ها می توانند قدرت بازدارندگی را بالا ببرند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close