اخبار بروجردویژه ها

فرماندار بروجرد: احیای بافت فرسوده شهری باید به نفع مردم باشد

روزهای بروجرد- معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بروجرد گفت: احیای بافت فرسوده شهری باید با ارائه مشوق هایی به نفع مردم باشد.

به گزارش ایرنا عبدالرحیم رحیمی در جلسه ستاد بازآفرینی بافت شهری که در محل فرمانداری بروجرد برگزار شد افزود: بافت فرسوده و احیای آن ضروری است، لذا باید یک اراده قوی وجود داشته باشد تا بافت فرسوده بازسازی و احیا شود.

وی اظهار داشت: باید شهرداری صدور پروانه ساخت را رایگان صادر کند و ادارات برق، آب و گاز و نظام مهندسی همکاری کنند، تا در اجرای نوسازی بافت فرسوده مردم نفع ببرند.

فرماندار بروجرد با اشاره به اینکه با ۴۰ میلیون تومان وام نمی شود خانه ساخت و بافت فرسوده احیا نمی شود گفت: نمایندگان‌ مجلس و بهزیستی و کمیته امداد نیز باید کمک کنند و مبالغی به عنوان کمک های بلاعوض پرداخت شود تا مشکلات حل و فصل شود.

رحیمی افزود: اگر حادثه ای مانند زلزله و سیل رخ دهد بافت فرسوده بیشتر در معرض خطر است و برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی باید بافت فرسوده بازسازی شود.

فرماندار بروجرد گفت: بافت فرسوده باید برای پیشگیری از حوادث غیرمرقبه با مشارکت بنیاد مسکن و شهرداری و راه و شهرسازی و دیگر ادرات و ارگانهای مرتبط و با تخصیص وام های بلاعوض احیا شود.

رئیس اداره راه و شهر سازی بروجرد گفت: تاکنون ۹۰۰ تن قیر رایگان از طرف راه و شهر سازی تحویل شهرداری شده است، که ۳۰۰ تن این قیر باید در محلات هدف بازآفرینی شهری مصرف شود.

احمد پارسا افزود: تسهیلات بافت فرسوده از سال گذشته شروع شده و هر واحد ۴۰۰ میلیون ریال با نرخ سود ۹ درصد به شرط داشتن سند پرداخت می شود و محدودیتی برای تسهیلات در شهرستان بروجرد وجود ندارد.

وی اظهار داشت: ۵۵۰۰ متر زمین دولتی در محله امام‌حسین(ع) آماده واگذاری به سرمایه گذار برای ساخت مسکن در نظر گرفته شده است که ۱۵۰ واحد مسکونی را شامل می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری بروجرد گفت: ۸۵ درصد بافت تاریخی بروجرد شامل بافت فرسوده تعریف شده است.
حجت اله یارمحمدی افزود: میراث فرهنگی برای بازسازی بافت تاریخی ضوابطی قانونی دارد که باید رعایت شود.

وی اظهار داشت: ضوابط قانونی مدافع آثار تاریخی است و باید قوانین میراث فرهنگی در ساخت و ساز رعایت شود.

وی افزود: میراث فرهنگی به صورت مشارکتی با صاحبان خانه های تاریخی همکاری می کند و مرمت و بازسازی را انجام می دهد.

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “فرماندار بروجرد: احیای بافت فرسوده شهری باید به نفع مردم باشد”

  1. باسلام و احترام
    موسسه خیریه سگال از کودکان فلج مغزی حمایت میکند کودکانی که میتونن راه برن حرف بزنن اگر دست یاری برسه دراین راستا از شما تقاضامندیم برای تغییر زندگی یک کودک بنر یا رپورتاژ خبری این موسسه را در سایتتون به اشتراک بگذارید باشد که ان شالله در این امر خیر سهیم شوید و بانی خیر
    آدرس سایت segalcharity.org
    باتقدیم احترام
    موسسه خیریه سگال حامی کودکان فلج مغزی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close