اخبار بروجرد

ثبت نام بیش از ۱۵ هزار زائر بروجردی در سامانه سماح

روزهای بروجرد- مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: تاکنون بیش از ۷۷ هزار زائر لرستانی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که از این تعداد بیش از ۱۵ هزار نفر بروجردی هستند.

محمد خسروی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تعداد افراد ثبت نام کننده در سامانه سماح در لرستان نسبت به سال گذشته سه برابر شده که تاکنون تعداد سه نفر از زائرین لرستان شامل سجاد دهگایی ۱۲ساله ازبروجرد و  سکینه کونانی  ۷۰ساله از کونانی کوهدشت بر اثر تصادف و فاطمه شمسون ۳۰ساله از دورود براثر سقوط از ارتفاع در کربلا جان خود را از دست داده اند.

وی  افزود: بیشترین تعداد ثبت نامی های زائرین لرستانی در سامانه سماح مربوط به  خرم آباد با تعداد بیش از ۲۵ هزار نفر، بروجرد بیش از ۱۵ هزار ، دورود حدود هفت هزار، سلسله پنج هزار و ۷۰۰ نفر و کوهدشت با تعداد پنج هزار و ۹۰۰ نفر است.

مدیرکل حج و زیارت لرستان با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد زائرین تا امروز اعزام شده اند، بیان کرد: از امروز تعداد ورود به کشور بیشتر از تعداد زائرین اعزامی است و توصیه می شود زائرین اقامت خود در عراق و شهرهای کربلا و نجف کوتاهتر کنند.

خسروی یادآور شد: در صورت احساس بیماری تنفسی بمنظور جلوگیری از اشاعه آن بین دوستان و آشنایان،  حتما به مراکز پزشکی مراجعه شود.

وی ادامه داد: زائرین کشورهای پاکستان و آذربایجان و ترکیه از لرستان بعنوان مسیر اعزام به شلمچه برای زیارت گذر نمودند که در برگشت هم از همین مسیر برمی گردند و بیش از نیم میلیون زائر از استانهای دیگر از مسیر لرستان برای ورود به مرزهای مهران و چزابه استفاده کرده اند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close