لرستان

تولید سالانه نزدیک به ۱۵ هزار تن گردو در استان / جایگاه هفتم لرستان در تولید گردو

روزهای بروجرد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ارزش اقتصادی نزدیک به ۱۵ هزار تن گردو تولیدی استان لرستان بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان می باشد.

 

عبدالرضا بازدار با اعلام این خبر اظهار کرد: استان لرستان یکی از استان های مستعد در توسعه زیر بخش باغبانی است و دارای اقلیم متنوعی از مناطق گرم ، معتدل و سرد سیری است که همین باعث شده شرایط بسیار مناسبی برای توسعه باغات از انواع ارقام را داشته باشد.

وی افزود: سطح زیر کشت باغات استان لرستان حدود ۵۰ هزار هکتار می باشد که حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار به کشت گردو اختصاص یافته است و در حال حاضر ۷ هزار هکتار از باغات گردوی لرستان در مرحله باروری ، بهره برداری و تولید قرار دارند.

بازدار تعداد بهره‌برداران و گردوکاران استان لرستان را بالغ بر ۱۵ هزار خانواده اعلام کرد و افزود: ارزش محصولات تولیدی گردوکاران استان لرستان بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان میباشد.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از ۵ هزار اصله گردوی پیوندی در سطح استان توزیع شد و این اقدامات اصلاحی باغات گردو در سطح استان از لحاظ رقم ، آبیاری و تغذیه باعث می‌شود میانگین  تولید گردوی لرستان از رقم فعلی ۲ تا ۲و نیم تن  در هکتار به بیش از ۴ تن در هکتار برسد.

 استان لرستان با تولید سالانه نزدیک به ۱۵ هزار تن گردو در جایگاه هفتم کشور قرار دارد./برنا

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close