اخبار بروجردویژه ها

کمبود معلم در بروجرد حاصل سیاستگذاری های اشتباه مسئولان استانی/ طایفه گری بلای آموزش و پرورش لرستان

روزهای بروجرد- بروجرد سال هاست که با کمبود معلم بویژه در مقطع ابتدایی روبرو است و هر سال تعدادی از کلاس های درس در ابتدای مهر بدون معلم می ماند.

 واقعیت این است که این مشکل حاصل بی تدبیری ها و توزیع نامتناسب نیرو در سال های گذشته است.

استفاده از سهمیه استخدامی بروجرد توسط دیگر شهرها روالی بوده که به شدت آموزش و پرورش این شهرستان را با چالش هر ساله روبرو کرده است.

کسانی که با مسائل آموزش و پرورش بروجرد آشنایی دارند اذعان می کنند که متاسفانه در سال های گذشته مسئولان وقت عامدانه از توزیع سهمیه های استخدامی بنابر نیاز مناطق استان سرباز زده‌اند به طوری که شهرهای شرقی استان(بروجرد، دورود، ازنا و الیگودرز) با کمبود شدید نیرو مواجه هستند و در عوض شهرهای غربی استان(خرم آباد، کوهدشت، الشتر، نورآباد و…) با انباشت نیرو.

مشکلی که دامن گیر شهرهای شرقی استان بویژه بروجرد شده است استفاده از سهمیه استخدامی این شهرها توسط افراد غیر بومی است که پس از استخدام با فشارهای پیدا و پنهان نمایندگان و مسئولان استانی از استانداری گرفته تا خود اداره کل آموزش و پرورش به شهر خود بازمی گردند و کلاس های درس را در بروجرد بدون معلم رها می کنند.

اگرچه در دو سال گذشته نشانه هایی از تغییر رویکرد اداره کل آموزش و پرورش استان در سهمیه بندی استخدامی به چشم می خورد اما همچنان اعمال نفوذ مسئولان استانی در انتقال نیروهایی که سهمیه استخدامی بروجرد و شهرهای شرقی استان هستند، پابرجاست.

بررسی وضعیت آموزش و پرورش بروجرد نشان می دهد که در دو سه سال آینده یک موج بزرگ بازنشستگی این حوزه را دچار مشکلات بیشتری خواهد کرد مگر اینکه برخی مسئولان استانی دست از نگاه طایفه گرایی و سفارش های قبیله ای بردارند و این مشکل را یکبار برای همیشه با استفاده از نیروهای بومی که تعلق خاطر به شهرشان دارند و به فکر مهاجرت نیستند برطرف نمایند.

در این بین نباید از زحمات مسئولان آموزش و پرورش بروجرد از مدیریت تا نیروهای ستادی آن با وجود مشکلات عدیده و عجیب و غریب در ساماندهی نیروها با وجود کمبود حدود ۲۰۰ معلم به سادگی گذشت…

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close