اخبار جهانفناوری

نتایج حیرت انگیز مسابقه مقاله نویسی اکونومیست: هوش مصنوعی زیباتر از انسان ها می نویسد!

روزهای بروجرد- مسابقه مقاله نویسی نشریه اکونومیست با حضور ۲۴۰۰  شرکت کننده از ۱۱۰ کشور جهان برگزار شد و نتایج این مسابقه بسیار حیرت انگیز و عجیب بود. نتایجی که نشان می دهد حتی نویسندگان حرفه ای نیز به زودی در خطر از دست دادن شغل خود خواهند  بود.

به گزارش انتخاب، اوایل تابستان امسال، اکونومیست مسابقه ای را با اعلام یک فراخوان آغاز کرد. در این فراخوان از شرکت کنندگان خواسته شده بود به این سوال در مقاله خود پاسخ دهند؛ “چه تغییر اساسی اقتصادی و سیاسی برای پاسخ مؤثر به تغییرات آب و هوا در شرایط کنونی ضروری است؟”

هزاران شرکت کننده در مسابقه و اکونومیست  شرکت کرده و یک مقاله را به بخش مسابقه ارسال کردند. جایی که داوران مقالات آنها بررسی می کردند و در نهایت یک مقاله به عنوان برترین مقاله شناخته شد. اما نکته عجیب این است که مقاله مذکور توسط هوش مصنوعی نوشته شده است.

هوش مصنوعی مورد نظر GPT-2 بود، یک سیستم تولید متن و گفتار که توسط آزمایشگاه هوش مصنوعی سان فرانسیسکو OpenAI ساخته شده و بهار امسال معرفی شده است. تیم OpenAI هنوز تمام سیستم خود را برای عموم معرفی نکرده است زیرا آنها همچنان به تحقیق در مورد راه های استفاده  از این سیستم می پردازند. اما این تیم در اکونومیست نسخه ای از GPT-2 را برنامه ریزی کرد تا متنی برای شرکت در مسابقه بنویسد. جالب است که این سیستم در نهایت شش متن ۴۰۰ کلمه ای متفاوت ایجاد کرد و سه  متن را با یکدیگر ترکیب کرد و از دل این متون یک متن نهایی آماده و به مسابقه ارسال کرد.

جالب است که این مقاله بین داوران بسیار محبوب شد. گرچه برخی نیز از این مقاله چندان خوششان نیامد. برای مثال برخی می گفتند این مقاله در عین حال که حاوی مفاهیم علمی قدرتمندی است، اما به لحاظ محتوایی چندان قوی و قابل دفاع نیست و بیشتر شببیه مقالات معتبر است تا این که خودش معتبر باشد.

و از زمان انتشار GPT-2 ، رقبای OpenAI نیز مدلهای زبان بسیار پیشرفته ای را توسعه داده اند. برای مثال در ماه سپتامبر ، Salesforce یک مدل زبان جدید به نام CTRL را معرفی کرد که حتی بزرگتر از نسخه هایی که OpenAI منتشر کرده است  عمل می کند. در حال حاضر تمرکز شرکت های ایجاد کننده این سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی به حداقل رساندن تفاوت نوشته های ربات و انسان تا مرحله ای است که اساس تشخیص نوشتار انسان و ربات به صفر برسد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close