لرستان

جابجایی ۳۰ مادر باردار پرخطر در مناطق سخت گذر لرستان

روزهای بروجرد- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۳۰ مادر باردار پرخطر ساکن در مناطق دوردست و سخت گذر استان طی بارندگی های اخیر مراقبت و جابجا شدند.

دکتر مریم کوشکی بیان کرد: طی بارندگی‌های اخیر در استان لرستان، پیگیری، مراقبت و جابه‌جایی ۳۰ مورد مادر باردار پرخطر صورت گرفت.

وی اظهار داشت: طی چند روز گذشته در مناطقی از پلدختر، سپیددشت و الیگودرز که احتمال سیل و انسداد راه‌ها وجود داشت، ۲۳ مورد جابجایی و هفت مورد اسکان مادر باردار پرخطر در مراکز بهداشت انجام شد و حال عمومی همه آنها مطلوب است.

طی بارندگی های هفته گذشته ۶۴ میلیمتر ثبت شده است.

غربالگری و فلورایدتراپی دندان‌ کودکان 

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در راستای برنامه‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان، آموزش سلامت دهان و دندان، دانشکده دندانپزشکی با کمک آموزش و پرورش کل استان، با حضور در مدرسه عدل خرم‌آباد، آموزش‌های لازم در این خصوص را به دانش‌آموزان ارائه دادند. 

دکتر بهرام دلفان اظهار داشت: در این برنامه، چهار دندانپزشک و تعدادی از دانشجویان دندانپزشکی به ۳۰ دانش‌آموز دختر مقطع اول ابتدایی خدمات فلورایدتراپی و آموزش سلامت دهان و دندان را ارائه کردند.  

وی ادامه داد: برنامه غربالگری، فلوراید تراپی و پایش سلامت دهان و دندان به طور مستمر و طی سال انجام می‌گیرد که پس از غربالگری، کودکانی که نیاز به اقدامات درمانی دارند، شناسایی و جهت درمان به کلینیک دانشکده دندانپزشکی ارجاع داده می شوند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close