اخبار ایران

تاکنون ۳ هزار داوطلب انتخابات مجلس شناسایی شده‌اند

روزهای بروجرد- با نزدیک شدن به ایام ثبت‌نام انتخابات به تدریج فعالیت غیررسمی داوطلبان انتخابات نیز آغاز شده است. براین اساس تاکنون در سراسر کشور ۲ هزار و ۸۳۱ داوطلب احتمالی شناسایی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، البته تعداد دقیق داوطلبان پس از پایان دوره ثبت نام مشخص خواهد شد. این امکان هم وجود دارد که همه این افراد شناسایی شده در انتخابات ثبت نام نکنند.

در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی، بیش از ۱۲ هزار نفر ثبت‌نام کرده بودند که بررسی صلاحیت آن‌ها برای هیات‌های اجرایی و نظارت مشکلاتی ایجاد کرد. اکنون که در فاصله دو ماه تا زمان ثبت نام انتخابات باقی مانده است، این احتمال وجود دارد که تعداد داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم به صورت چشمگیری کمتر از دوره دهم باشد.

براساس بررسی‌های انجام شده بیشترین داوطلبان احتمالی به استان آذربایجان شرقی با ۵۰۱ داوطلب احتمالی و کمترین داوطلبان هم به استان قم با ۶ داوطلب احتمالی تعلق دارد. در استان تهران نیز ۸۸ داوطلب شناسایی شده اند.

از ۲ هزار و ۸۳۱ داوطلب احتمالی شناسایی شده، ۲ هزار و ۷۲۸ نفر مرد و ۱۰۳ نفر زن هستند. همچنین هزار و ۱۸۲ نفر گرایش اصولگرایی، ۷۹۳ نفر گرایش اصلاح‌طلبی و ۸۵۶ نفر گرایش مستقل دارند. ۵۹۰ نفر سابقه نمایندگی دارند و ۲ هزار و ۲۴۱ نفر هم سابقه حضور در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده را ندارند.

هزار و ۸۵۷ نفر مدرک کارشناسی ارشد، ۸۷۹ نفر مدرک دکترا و ۹۵ نفر تحصیلات حوزوی دارند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close