اخبار بروجرد

امام جمعه بروجرد: آمریکا و اسرائیل به دنبال ایجاد توطئه جدید در منطقه هستند

روزهای بروجرد- امام جمعه بروجرد گفت: آمریکا، اسرائیل و همپیمانانشان در منطقه برای جبران شکست‎های خود به دنبال ایجاد توطئه جدید در خاورمیانه هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته بروجرد افزود: حمله ترکیه به سوریه و سازمان دهی اعتراضات در کشور عراق توطئه جدید امریکا، اسرائیل، عربستان و امارات و برخی جاماندگان حزب بعث عراق در منطقه است.

وی اظهار داشت: این توطئه که با اعتراضات مردم عراق بر سر مسائل اقتصادی و از شهر های شیعه نشین آغاز شد در آستانه راهپیمایی اربعین و تحت شعاع قرار دادن این اجتماع بزرگ شیعیان در عراق کلید خورد.

خطیب نماز جمعه بروجرد با اشاره به حمله غیرمترقبه ترکیه به سوریه بیان کرد: حمله ترکیه به سوریه نیز تصادفی نبود و از ماهها پیش و با دسیسه امریکا و اسرائیل اتفاق افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اضافه کرد: دشمنان برای جبران شکست های خود و با کشیدن نقشه های شوم و شیطانی قصد دارند بار دیگر منطقه را نا امن کرده و برای این کار تضعیف راهپیمایی اربعین حسینی را آغاز گر توطئه خود قرار داده اند.

وی اظهار داشت: هدف اصلی دشمنان از توطئه و ایجاد فتنه در عراق تغییر حکومت و قرار دادن شخصی مانند صدام در راس حکومت این کشور است تا رابطه با ایران را قطع و مطیع اوامر آمریکا و اسرائیل باشد.

وی اضافه کرد: پشت پرده حمله اردوغان به سوریه و اعتراضات داخلی در عراق، امریکا و اسرائیل و عربستان و امارات وجود دارد.

امام جمعه بروجرد گفت: دشمنان از اجتماع بزرگ شیعیان حول محور امام حسین(ع) در اربعین حسینی وحشت دارند و با توطئه های گوناگون قصد برهم زدن این اجتماع بزرگ را دارند ولی عشق شیعیان به امام حسین(ع) باعث شده امسال ۱/۵ برابر جمعیت شرکت کنندگان در راهپیمایی برگ اربعین از سالهای قبل بیشتر باشد.

وی با اشاره به روز جهانی ریشه کنی فقر بیان کرد: سردمداران جهان فقط شعار ریشه کنی فقر را سر می دهند و همچنان میلیون ها کودک و زن و مرد گرسنه در گوشه گوشه جهان وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اضافه کرد: سردمداران خبیث و متجاوز جهان فقط به فکر جنایت هستند و فقط شعار ریشه کنی فقر را سر می دهند در صورتی که در کشور های آفریقایی افراد فقیر زیادی وجود دارند که از گرسنگی جان می دهند.

وی یادآور شد: امریکا که خود را مهد تمدن، امنیت و آسایش می داند حدود یک ششم جمعیت آن فقیر است و در گرسنگی به سر می برند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به هفته انجمن اولیا و مربیان ادامه داد: ارتباط بین خانه و مدرسه باید قوی برقرار شود و یکی از راههای خوب برقراری این ارتباط انجمن های اولیا و مربیان است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: نقاط قوت وضعف دانش اموزان توسط ارتباط بین اولیا و مربیان شناسایی می شود و دانش اموزان می توانند در یک محیط آرام و با نشاط تحصیل کنند.

خطیب نماز جمعه بروجرد با اشاره به روز اسکان معلولان و سالمندان گفت: معلولیت عیب نیست و خداوند به کسانی که معلول هستند پاداش می دهد و در پیشگاه خداوند عزیز هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: سالمندان نیز برکت زندگی هستند و باید تا حد امکان از آنان در خانه پرستاری کرد و با آنان با احترام برخورد نمود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close