اخبار بروجردویژه ها

امامزاده دو خواهران بروجرد و ساخت ضریح جدید!/ اداره اوقاف شجره نامه این امامزاده را منتشر کند

روزهای بروجرد- مسلم رضایی پور؛ معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان گفته است: عملیات ساخت، انتقال و نصب ضریح جدید امامزادگان دوخواهران شهرستان بروجرد که توسط هنرمندان برجسته اصفهانی اجرایی شده به پایان رسیده و در دهه وقف رونمایی می شود.

این در حالی است که در مورد این مقبره که در شرق محوطه امامزاده جعفر(ع) قرار دارد تقریبا هیچ گونه اطلاعاتی ثبت نشده و فاقد شجره نامه است. به طوری که در پایگاه جامع امامزادگان کشور که زیر مجموعه سازمان اوقاف اداره می شود نیز اشاره ای به این مقبره نشده هرچند که مردم محلی گاه به زیارت این مقبره با نام دوخواهران می روند اما سندیتی مبنی بر امامزاده بودن این مقبره وجود ندارد و تعجب است که اداره اوقاف بر اساس چه پژوهش و شجره نامه ای برای این مقبره ضریح درست کرده است؟

آیا در این میان نگاه درآمدزایی به قیمت جعل امامزاداگان که چند سالی است مطرح شده و به مجلس هم کشیده شده است تقویت نمی شود؟

محمدعلی پورمختار نماینده مجلس در گفت وگو با خبرآنلاین در این باره خواستار برخورد با قدرت با افزایش امامزاده‌های جعلی در ایران شد و افزوده است: سازمان اوقاف برای جلوگیری از وهن امامزاده‌ها باید به این موضوع ورود کند. مضاف بر اینکه سازمان اوقاف متولی اصلی این امر است و تکلیف دارد اجازه این سوءاستفاده‌ها را ندهد. نکته دیگر این است که به هر حال در این روند از مردم پول گرفته می‌شود و برای این امامزاده‌ها گنبد و بارگاه چند ده میلیونی هزینه می‌شود و اگر این رویه ادامه پیدا کند حتما خسارت‌بار خواهد بود.»

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “امامزاده دو خواهران بروجرد و ساخت ضریح جدید!/ اداره اوقاف شجره نامه این امامزاده را منتشر کند”

  1. پورمختار یک حرف بیخود زده و متاسفانه سایته هم مدام تکرار می کنند.
    امامزاده های اصلی کشور که حدود ۱۱۵۰۰ از انها ثبت شده است کاملا مشخص هستند. یا شجره نامه دارند یا سابقه تاریخی زیارت. یا قدمت بنا و نقل در کتابها و…
    اما اگر زیارتگاه جدیدی احداث شود خب اداره اوقاف محل باید رسیدگی کند . اگر مستندی دارد ثبتش کند وگرنه از تبدیل شدن به بقعه زیارتی جلوگیری کنند. این جنجال ندارد.
    نمی شود بخاطر چند جای احداث شده جدید این همه امامزاده های کشور را زیر سوال برد تا به حربه ای علیه مذهب تشیع و فرهنگ شیعیان و حتی اسلام تبدیل شود.
    الآن امامزاده پیرنو در روستای ملمیجان اشترینان با قدمت بیش از ۱۰۰ سال وجود دارد و مردم از آن کرامت دیده اند اما اداره اوقاف از ثبت آن کوتاهی کرده است. آیا اینجا را جمهوری اسلامی درست کرده است ؟!!!! پدر بزرگ من حدود ۹۰ سال عمر داشت و ۲۵ سال پیش از دنیا رفت . از او پرسیدم آقا پیرنو از کی بوده گفت از موقعی که ما بچه بودیم بوده و پدران ما هم گفتند بوده. خود بنده و اعضای خانواده ام و اهالی محل بارها در خواب و بیداری از آن کرامت دیده ایم. همشیره ام در تهران روز ۱۳ رجب بود خوابید وقتی بیدار شد گفت خواب دیدم جلوی امامزاده بودم و امام خمینی و یک سید دیگر آمدند وضو گرفتند و رفتند زیارت امامزاده پیرنو و من در خواب تعجب کردم که می گویند امام جایی نمی روند ولی الآن به زیارت امامزاده پیرنو آمده اند. و آن موقع سال ۶۷ بود و امام خمینی در قید حیات بودند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close