لرستان

۲۰۰۰ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده لرستان احداث می‌شود

روزهای بروجرد- رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری راه و شهرسازی لرستان گفت: ۲۰۰۰ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان احداث می‌شود.
برزو بردی نشین در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تولید مسکن در بافت‌های فرسوده اقدامی ملی است، اظهار کرد: سهمیه لرستان در این راستا ۲۰۰۰ واحد بوده که قرار است یک سری از واحدها در اراضی دولتی و یک سری را خودمالک( افرادی که در بافت‌های فرسوده) ملک، زمین یا خانه دارند انجام دهند.
وی اضافه کرد: برای ساخت منازل خودمالکی در شهرستان‌های خرم‎آباد و بروجرد به متقاضیان ۶۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.
رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: به انبوه سازان برای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات داده می‌شود.
بردی نشین با بیان اینکه این طرح ملی کل شهرستان‎های استان را شامل می‌شود و شهرستان‎های خرم‌آباد، بروجرد، دورود، کوهدشت و الیگودرز جزو هدف این برنامه است، عنوان کرد: در سال ۹۸-۹۹ تمام محلاتی که شامل بافت‎های ناکارآمد شهری است چنانچه متقاضی بخواهد نوسازی انجام دهد را برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی خواهیم کرد.
وی بیان کرد: اعتباری که برای این منظور به لرستان اختصاص داده شده ۴۳ میلیارد تومان است که تاکنون ۲۰ درصد آن تخصیص داده شده و بناست دولت از محل صندوق توسعه ملی این مهم را تقبل کند.
رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری راه و شهرسازی لرستان یادآور شد: بابت هر واحد در این طرح بانک ۴۰ میلیون تومان پرداخت می‌کند و دولت نیز ۹ درصد یارانه را می‌دهد.
تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close