اخبار بروجرد

پلمپ ۵۰ مغازه در بروجرد به دلیل بد حجابی و بد پوششی

روزهای بروجرد- جانشین فرمانده انتظامی شهرستان بروجرد گفت: ۵۰ مغازه در بروجرد امسال به دلیل بدحجابی و بد پوششی متصدیان آن‌ها پلمب شد.

محمد قاسم میری در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: نیروی انتظامی همیشه و در هر حال آماده است و در صحنه حضور دارد چرا که خودمان را موظف به این امر می‌دانیم و از موضوع امربه  معروف ونهی از منکر در جامعه حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امر به معروف نهی از منکر فقط مربوط به سطح جامعه ومختص به زمان ومکان خاص یا هفته وماه خاصی نیست افزود: شاید یکی از هزاران مواردی که امر به معروف ونهی از منکر دارد، بد حجابی و پوشش‌های بد و ناجوری است که این روزها مشاهده می‌کنیم.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان بروجرد عنوان کرد: در بحث حجاب متاسفانه گاهی اوقات با صحنه‌های بدی مواجه می‌شویم وآنجاست که لازم می‌بینیم وارد عمل شویم. نیروی انتظامی خود را موظف ومکلف دانسته تا وارد این مسائل وقضایا شود وبه همین خاطر برای جلوگیری از جرائم ویا هنجار شکنی‌ها چند ماهی است که طرح ناظر یک را پیاده کرده‌ایم یعنی از اهرم قانونی که در اختیار داریم برای جلوگیری از هنجار شکنی‌ها استفاده می‌کنیم.

وی ضمن اشاره به جایگاه ومنزلت ایام محرم وحفظ ارزش‌های دینی واسلامی عنوان کرد: طرح ناظر یک طرحی است که بر خودروها، افراد ومغازه‌ها نظارت دارد  واگر کوچکترین موردی ببیند وارد عمل می‌شوند که در طول سال ۹۸ و این چند ماه اخیر حدودا ۵۰ مغازه را به خاطر بدحجابی وبد پوششی متصدیان آن پلمب کردیم.

میری گفت: روزانه گشت‌های امنیت اخلاقی و پلیس اطلاعات ما با کسانی که به صورت پلیس افتخاری در سطح شهر در حال انجام وظیفه وگشت زنی هستند به سراغ مغازه‌ها و تالارها می‌روند و خودروها را رصد کرده  که سرنشینان آنها مبادرت به بد حجابی می‌کنند شماره آنها را برداشته و در سیستم ناجا وارد می‌کنند، بعد از این کار برای صاحب خودرو پیامکی مبنی براین که شما به عنوان مالک خودرو کشف حجاب کرده‌اید ارسال می‌شود وباید پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: این مسئله با تعهد از جانب مالک خودرو پس از دریافت پیامک حل و فصل می‌شود. این مورد ثبت می‌شود و اگر دوباره مورد بدحجابی یا کشف حجاب در خودرو تکرار شود و شخص در محل نیروی انتظامی حاضر نشود خودروی این شخص توقیف می‌شود و دردسرهای زیادی در پی خواهد داشت.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان بروجردگفت: نیروی انتظامی در این رابطه کار خودش را شروع کرده ونظارتش را در این روزها واین ماه بیشتر خواهد کرد وبا تمام توان خادم این مردم است. تمام دستگاه‌‍های دیگر نیز در این راستا در حال انجام وظیفه‌اند البته بستگی به توان وکارآیی دستگاه‌ها هم دارد واحساس می‌شود برخی در این مورد کوتاهی می‌‍کنند.

وی تاکید کرد: مسئله ما امروز فقط بد حجابی نیست بلکه موضوع مواد مخدر هم هست. فراموش نکنیم ما هم در این جامعه زندگی می‌کنیم و نمی‌خواهیم این موارد به خانواده‌های ما سرایت کند . هدف ما این است که متهم ومجرم ما اصلاح شود وبه جامعه برگردد وتمام اینها به رعایت قانون برمی‌گردد.

میری اظهارداشت:اولویت امروز ما امر به معروف ونهی از منکر در مورد مسئله بد حجابی است که ما برای جلوگیری از این کار حمایت همه جانبه خود را اعلام می‌داریم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close