اخبار لرستان

معاون اول قوه قضاییه: با افرادی که آگاهانه و یا ناآگاهانه با دشمن همکاری کنند برخورد می‎‌شود

روزهای بروجرد- معاون اول قوه قضاییه گفت: اگر اگاهانه یا ناآگاهانه کسی با دشمن همکاری کند، بدانند در حافظه قوه قضاییه و مردم باقی مانده و با آنها برخورد خواهد شد.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در آیین معارفه رئیس کل دادگستری لرستان اظهار داشت: یکی از وظایف مهم حکومت اسلامی گسترش عدالت است که امر به معروف و نهی در این مورد جایگاه ویژه ای دارد.

وی افزود: یکی از راه های محقق کردن اهداف نظام این است که آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم، باید از مدیران و مسئولان که این را رعایت می کنند تقدیر کنیم.

وی بیان کرد: امروز یکی از این معروف ها اصل نظام‌اسلامی است که حفظ آن بر همه واجب و هر کس که با زبان و قلم قدم و حرکت در همه فضاها به این نظام مقدس که مرهون خون شهداست خدشه ای وارد کرد ضروری است برخورد کنیم. 

حجت الاسلام اژه ای گفت: اگر کسانی بخواهند اقتدارمان را به بیگانه بفروشند اول به آنها هشدار می دهیم و سپس با آنها برخورد خواهد شد.

معاون اول قوه قضاییه افزود: مدیران به بیت المال اهمیت دهند، امروز بخصوص در همه موارد باید از بیشتر از همه زمان ها این مهم مورد توجه باشد چون همیشه مقدس بوده و بخاطر شرایط ویژه اقتصادی و فشار دشمن باید آن را حفظ کرد.

اژه‌ای ادامه داد: برای یک مراسم شایسته نیست از بنر و بیلبورد غیر ضروری استفاده شود اگر هزینه اینها از بیت المال است دقت بیشتری شود. 

قوه قضاییه برای برخورد با فساد عزم جدی دارد

وی اضافه کرد: امروز قوه قضا عزم خود را جزم کرده که می خواهد با هر نوع فسادی با سرعت و قاطعیت برخورد کند و از همه خواهش می کنم که همه دست به دست دهیم در فضایی که ایجاد شده نهایت همکاری را داشته باشند.

وی گفت: مردم باید هر نوع فسادی را به دستگاه های مربوطه اطلاع دهند. 

وی اضافه کرد: اگر اشکالی از قوه قضاییه می بینند هم حتما به نهاد های مربوطه گزارش دهند، البته این گزارش ها مستدل و مستند باید ارائه شود تا قابلیت بررسی داشته باشد. 

حجت الاسلام اژه‌ای بیان کرد: همه مردم ازجمله استان ولایت مدار لرستان حقیقتا شایسته خدمتند و باید افتخار کنیم که خادم مردمی هستیم لذا از آقای رزم خواهش می کنم با همفکری با مسئولان مشکلات مردم را به دقت بررسی کرده و در جهت رفع آنها به سرعت و با دقت اقدام کنند. 

وی اظهار کرد: پیشگیری بسیار اهمیت دارد که باید با توجه به شرایط استان به آن توجه کرد، در استانی که بیش از ۶هزار شهید دارد انصاف است که قتل عمد واقع شود؟ میدانید چه تبعاتی دارد ؟ لذا خواهش می کنم همه نهاد های مردم در این خصوص با جدیت ورود و برخورد کنند.

وی ادامه داد: آنهایی که قابل اصلاح هستند اقدام شود و در غیر اینصورت با شدت برخورد کنند.

وی اضافه کرد: آقای بدری بدنبال ارزش های اسلامی و ارزش های مردم و منفعت عمومی بود شهادت می دهم آنچه در وسعش بود انجام داد.

وی گفت: همچنین آقای رزم هم در قضا بوده هم در مدیریت و در مسائل حکومتی و نظارتی بوده که آرزوی توفیق دارم. 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close